عطر گیاهان دارویی دانش‌بنیان جوانان ایرانی بازار جهانی را فراگرفته است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ با توجه به این که گیاهان دارویی و فرآورده‌های نوآورانه وابسته به این حوزه یکی از اولویت‌های حمایتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است، شرکت‌های فعال در این حوزه توانسته‌اند این صنعت را از شکل سنتی خارج و از طریق فناوری‌های استحصال مواد موثره به صنعتی مدرن و پیچیده تبدیل کنند.

توانمندی در تولید فرآورده‌های دارویی گیاهی

شرکت دانش‌بنیان طلای سبز طوبی از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در زمینه طب سنتی و گیاهان دارویی در کشور است. این شرکت در حال حاضر ۱۳۰ محصول و فرآورده مختلف در این حوزه عرضه می‌کند. ۸۵ محصول این شرکت توانسته‌اند مجوز بین المللی IRC را دریافت کنند. همچنین ۱۶ داروی تولید شده توسط این شرکت در حوزه نانو داروها دسته بندی می‌شوند. برای ۶ عدد از این داروها نیز مقالاتی در نشریات معتبر بین‌المللی منتشر شده است.

 مصرف کننده اصلی داروهای تولیدی این شرکت که بیس گیاهی دارند، اغلب کلینیک‌های معتبر طب سنتی در کشور هستند. داروهای این مجموعه دانش‌بنیان طیف وسیعی از مشکلات و بیمارهای را شامل می‌شوند و به صورت شربت، پماد، قرص و فرمت‌های رایج و رسمی دارویی عرضه می‌شوند.

 این شرکت از ۱۲۰ گیاه و فراورده طبیعی کشور مانند آویشن، عناب و تخم کنگر بهره می‌برد تا محصولات خود را عرضه کند. برخی از این محصولات با استحصال ماده موثره و برخی دیگر نیز مثلاً به صورت قرص گیاهی به مصرف‌کننده ارائه می‌شود. همچنین انواع معجون‌های گیاهی، روغن، دمنوش و پودرها نیز توسط این شرکت دانش‌بنیان تولید می‌شود.

این شرکت دانش‌بنیان همچنین در حال حاضر، موسسه حکمت‌سرای طوبی، و آزمایشگاه حکمت سبز طوبی را تاسیس کرده است تا فعالیت‌های خود در حوزه تحقیق و توسعه و آموزش را توسعه بخشد.

می‌نویسم به یاد دانشمند شهید ایرانی که دنیا را متحیر کرد
هم اکنون بخوانید

 صنعت گیاهان دارویی با توجه به ذخایر ارزشمند گیاهی و طبیعی که در کشور وجود دارد، می‌تواند یک کانون عمده ثروت‌آفرینی و رشد صنعتی در کشور باشد. از این رو، شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در این زمینه تاسیس شده‌اند که در حال توسعه زیست‌بوم در این بخش هستند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا