توسعه بازار گیاهان دارویی؛ یارانه خرید اختصاص می‌یابد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ صنعتی که چند سالی است با رویکرد غیرعلمی و به شکلی سنتی اداره می شود و این موضوع مانع از ورود فناوری و نوآوری به این عرصه شده و اجازه رشد و توسعه منطقی و مبتنی بر دارایی های دانشی و تخصصی را نمی دهد.


 اما با هم‌فکری خبرگان و فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری؛ پیشنهاداتی برای رفع چالش های این صنعت ارائه شده که از مهم‌ترین آنها می توان به «اختصاص یارانه خرید محصولات»، «تضمین بازار تولیدات فناورانه داخلی با توجه به اینکه تولید داخل برخی نهاده‌ها به دلیل کوچک بودن یا عدم وجود تضمین لازم برای خرید از طرف بازار با صرفه نیست یا با ریسک بالا مواجه است» و «الزام وزارت جهاد کشاورزی به پیاده‌سازی زنجیره تامین محصولات کشاورزی برای کالاهای تولید داخل» اشاره کرد.


پیشنهاداتی که با اجرایی شدن آنها بسیاری از چالش ها و موانع تولید در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی مرتفع خواهد شد. ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم برای عملیاتی شدن این اقدامات در تعامل با خبرگان و سرآمدان علمی، شرکت های دانش بنیان و خلاق و نهادهای وابسته و مرتبط تلاش می کند.


صنعتی ریشه دار در آداب و سنون کهن ایرانی که چند سالی است بازار پررونقی دارد و حجم بالایی از تجارت در دنیا را به خود اختصاص داده است. از آنجاییکه ایران هم کشوری غنی از گیاهان دارویی و گونه‌های بومی است باید از این فرصت استفاده کند و با کمک فناوران خود؛ این صنعت ارزش آفرین را در کشور توسعه دهد.

گزارش میدانی خبرنگار برنا از سرعت اینترنت در سطح شهر تهران
هم اکنون بخوانید


انتهای پیام/




آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس ۰ رای موافق و ۰ رای مخالف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 7 =

دکمه بازگشت به بالا