پرداخت ۱۴۰۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به مددجویان از ابتدای سال جاری

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت از پرداخت ۱۴۰۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به مددجویان و نیازمندان از ابتدای سال جاری خبر داد.


به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، علی عاشوری در نشست خبری با تبریک هفته بانکداری اسلامی و تشریح عملکرد صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، گفت: این صندوق از ابتدای تاسیس تاکنون بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به حدود ۲ میلیون نفر از مددجویان و نیازمندان ارائه کرده است.


وی از پرداخت ۱۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه از ابتدای سال جاری خبر داد و اظهار کرد: این مبلغ در قالب ۱۲۲ هزار فقره تسهیلات به جامعه هدف ارائه شده است.


مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خاطرنشان کرد: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، تا پایان سال جاری چهار هزار میلیارد تومان وام به مددجویان پرداخت خواهد شد.


وی با بیان اینکه تسهیلات صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت تا سقف ۱۰ میلیون تومان بدون سود و کارمزد است، تاکید کرد: برای مبالغ بیش از ۱۰ میلیون تومان نیز کارمزد ۳ درصد یکبار در طول دوره بازپرداخت، در نظر گرفته شده است.


عاشوری تصریح کرد: مطابق سنت اسلامی قرض‌الحسنه، تسهیلات پرداختی صندوق امداد ولایت شامل جریمه تاخیر و دیرکرد نمی‌شود.


مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت گفت: این صندوق با دارا بودن بیش از هشت میلیون مشتری، گسترده‌ترین مجموعه قرض‌الحسنه در کشور است که با توسعه خدمات دیجیتال و مبتنی بر تلفن همراه و اینترنت بانک به دنبال ارتقای خدمات هستیم.


وی از برنامه‌ریزی برای انتشار اوراق قرضه اسلامی توسط صندوق  امداد ولایت خبر داد و افزود: مجوز انتشار این اوراق از بانک مرکزی اخذ شده و پس از دریافت مجوزات لازم، از طریق بورس عرضه خواهد شد.

کشف ۹۵۰ تن انواع مواد مخدر در سال جاری
هم اکنون بخوانید


عاشوری ادامه داد: این اوراق با هدف جذب سپرده‌های راکد مردمی برای کمک به نیازمندان عرضه می‌شود و هیچگونه سود و کارمزدی به آن تعلق نمی‌گیرد.


مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با اشاره به افتتاح شعبه دیجیتال این صندوق، اضافه کرد: سال گذشته بیش از ۲۶ هزار نفر از طریق شعبه مجازی افتتاح حساب انجام دادند.


وی از راه‌اندازی صندوق ضمانت وام برای بانوان سرپرست خانوار خبر داد و افزود: سال گذشته ۴۶۲۰ فقره ضمانت تسهیلات از طریق این صندوق انجام شد.


عاشوری تاکید کرد: مددجویان برای دریافت تسهیلات تا سقف ۲۰ میلیون تومان نیازی به ضامن ندارند و برای وام ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان هم تنها یک فقره چک ارائه می‌دهند.


مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با بیان اینکه ۳۴ شعبه صندوق در ۳۱ استان کشور فعال هستند، گفت: علاوه بر این، تمام دفاتر کمیته امداد در سراسر کشور آماده ارائه خدمات قرض‌الحسنه به جامعه هدف هستند.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 14 =

دکمه بازگشت به بالا