راهکارهای ساده برای حذف شکر از وعده های غذایی

شکر از گیاهی به نام نیشکر بدست می‌آید. درحقیقت، در ابتدا عصاره نیشکر گرفته می‌شد و به عنوان شربت مصرف می‌شد اما پس از مدتی به روش کیریستالی کردن آن پی برده شد و شکر امروزی ساخته شد. اگرچه این ماده سفید طبیعی است اما مصرف بیش از اندازه آن می‌تواند عامل بسیاری از بیماری‌های قلبی و سرطان‌ها شود. بهترنی کار حذف کامل آن از وعده‌های غذایی است. ما در اینجا مواردی برای جایگزینی به شما پیشنهاد می‌کنیم و تلاشمان بر این است که بتوانید با شناخت مضرات آن به طور کامل این پودر سفید و موادی که با آن تهیه می‌شود را کنار بگذارید.

آیا به استفاده از چای شیرین عادت دارید؟

بعضی افراد حتی در طول روز چای خود را شیرین می‌نوشند. این افراد به شکر اعتیاد دارند و نمی‌توانند حتی از قند به عنوان جایگزین استفاده کنند. فراموش نکنید قند و شکر هر دو به یک اندازه مضر هستند. کسانی که به استفاده از این ماده عادت کرده‌اند باید یک جایگزین شیرین و طعم دار برای آن پیدا کنند. پیشنهاد می‌کنیم نبات را به صورت کیلویی تهیه کنید و آن را به قطعات کوچک تقسیم کنید تا همیشه یک شیرین کننده کوچک در چای خود حل کنید. همچنین می‌توانید از نبات های کوچک نی دار یا چوبی استفاده کنید که برای یک یا دو استکان چای مناسب هستند. چای خود را با زعفران ترکیب کنید. این طلای قرمز باعث ایجاد حس شادی در شما می‌شود.

میوه‌ای شیرین و مفید

اگر به نوشیدن چای علاقه زیادی دارید و از شکر برای شیرین کردن آن استفاده می‌کنید بهتر است دست نگه دارید. استفاده از یک میوه‌ی شیرین، سالم و مفید پیشنهاد ما به شما است. می‌توانید خرما را به عنوان تکمیل کننده طعم چای استفاده کنید. چای ایرانی که از چای باغ‌های گیلان کشت می‌شود عطر معرکه‌ای دارد و استفاده از آن حس خوبی به شما منتقل می‌کند. چای‌های بسته‌بندی با استفاده از اسانس و طعم دهنده‌های مصنوعی سعی دارند تا این حس را به شما القا کنند اما در حقیقت بی‌فایده است. چای و خرما ترکیبی جذاب و تکمیل کننده هستند. انواع خرما در بازار موجود است. باتوجه با ذائقه شخصی خود انتخاب کنید. به عنوان مثال خرماهایی مانند خرمای مضافتی شیرینی و قند بالایی دارد و خرمای زاهدی، مجول و پیرام در دسته خرماهای خشک قرار دارند. قند خرمای خشک کمتر به نظر می‌رسد و طعم ملایم‌تری دارد. برای خرید آنلاین انواع خرما با قیمت مناسب اینجا کلیک کنید.

دومین فراخوان ثبت‌نام برای جذب در دستگاه‌های اجرایی کشور
هم اکنون بخوانید

شیره انگور

شیرین کننده دیگری که به شما پیشنهاد می‌کنیم شیره انگور است. می‌توانید هنگامی که می‌خواهید چای بنوشید مقداری از آن را میل کنید. همچنین استفاده از شیره انگور برای صبحانه انرژی کافی روز شما را تامین می‌کند و احساس سرزندگی به شما خواهد داد. توجه داشته باشید تشخیص شیره انگور اصل، کار سختی است بنابراین سعی کنید این شیره خوش طعم را از تولید کننده تهیه کنید.

عسل

این بهترین طعم دهنده و شیرین کننده برای شما است. خاصیت درمانی عسل طبیعی که از دل طبیعت گرفته می‌شود با هیچ یک از شیرین کننده‌های مصنوعی قابل مقایسه نیست. عسل طبیعی بسته به منطقه‌ای که از آن تهیه و برداشت می‌شود خواص مختلفی دارد. عسل طبیعی در نقاط مختلفی از ایران تولید می‌شود و در فصول مختلف زنبورداران برای زنده نگه داشتن زنبورها و جلوگیری از مرگ و میر آنها مجبور به کوچ و تغییر وظعیت خود هستند. همین امر موجب طبیعی بودن عسل زنبورداران می‌شود. آنها به مکان‌هایی کوچ می‌کنند که از پوشش گیاهی خاصی تشکیل شده و عسل حاصل از مناطق اقلیمی متفاوت طعم‌های متفاوتی دارد. به عنوان مثال عسلی که از جنگل‌های نمدار بدست می‌آید با عسل جنوب کشور کاملا متفاوت است. همچنین در کوه پایه‌های چالوس عسلی با عطر قوی گیاهانی مانند آویشن و بابونه بدست می‌آید. چنین محصول ارزش غذایی و درمانی بسیار بالایی دارد.

حذف غذا و نوشیدنی‌های فراوری شده

نوشابه را با آب جایگزین کنید. اگر می‌خواهید چیزی شیرین بنوشید یا در تلاش برای کاهش وزن هستید، نوشیدنی‌های رژیمی می‌توانند انتخاب بهتری نسبت به نوشیدنی‌های شیرین باشند. چه چیزی در مورد نوشابه‌های کوکا کولا می‌دانید. آیا تا به حال در مورد آنها تحقیق کرده‌اید؟ نام کوکا کولا در ابتدا از کوک یا همان کوکائین که یک ماده مخدر و اعتیاد آور است گرفته شد. درواقع کوکاکولا از ترکیب کوکا که از برگ کوکا گرفته شده است و دانه‌های کولا با داشتن مقداری کافئین ساخته می‌شود. این نوشیدنی حقیقتا اعتیاد آور و بسیار خوش طعم است و هیچ شرکتی تابه‌حال نتوانسته رغیب خوبی برای مقابله با آن باشد. تا حد امکان این نوشیدنی را کنار بگذارید. این نوشیدنی شیرین باعث تخریب و تغییر رنگ دندان‌های شما می‌شود و همچنین به دلیل قند بالا و مواد افزودنی سلامت شما را به خطر می‌اندازد.

نتایج نهایی آزمون استخدامی ۷ دستگاه اجرایی امروز اعلام می شود
هم اکنون بخوانید

میوه‌های خشک و کنسرو‌ها

میوه‌های تازه، منجمد، خشک یا کنسرو شده بخورید. میوه‌های کنسرو شده در آب یا آب طبیعی را انتخاب کنید. از میوه‌های کنسرو شده در شربت بخصوص شربت اشباع از شکر خودداری کنید. آبکش کنید و در آبکش بشویید تا شربت یا آب اضافی آن گرفته شود. میوه‌های خشک شده ویتامین‌های مفید و مناسبی را به عنوان یک میان وعده دارا هستند و به همراه آجیل و خرما یک میان وعده کامل خواهند بود. میوه را اضافه کنید. به جای افزودن شکر به غلات یا بلغور جو دوسر، از میوه های تازه (موز، گیلاس یا توت فرنگی) یا میوه های خشک (کشمش، زغال اخته یا زردآلو) استفاده کنید تا میان وعده‌ای عالی داشته باشید.

محصولاتی با برچسب بدون قند تهیه کنید

برچسب های مواد غذایی را با هم مقایسه کنید و محصولاتی را انتخاب کنید که کمترین میزان قند افزوده را دارند. لبنیات و میوه‌ها حاوی مقداری قند طبیعی هستند. قندهای اضافه شده را می‌توان در لیست مواد تشکیل دهنده شناسایی کرد. به برچسب روی محصول توجه کنید. هرچه مواد تشکیل دهنده آن بیشتر شامل مواد قندی باشد، این محصول مناسب استفاده نیست و بهتر است تا محصولی دیگر را انتخاب کنید.

پختن کیک در منزل

کیک را در خانه بپزید و هنگام پختن کوکی ها، براونی ها یا کیک های شکلاتی، شکری را که در دستور تهیه ذکر شده، یک سوم تا یک دوم کاهش دهید. مطمئن شوی که تفاوت طعم را متوجه نمی‌شوید. عصاره ها را امتحان کنید. به جای اضافه کردن شکر در دستور کیک، از عصاره هایی مانند بادام، وانیل، پرتقال یا لیمو استفاده کنید. شیرین کننده های غیر مغذی را محدود کنید. اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید، بهتر است تا به طور کامل مواد قندی و شیرینی‌های خامه دار را کنار بگذارید و به فکر جایگزین‌های طبیعی برای آنها باشید. دستور کیک را با شکر محدود‌تری انجام دهید و به هیچ عنوان از خامه برای آن استفاده نکنید.

شکر، چیزی شبیه به یک مخدر برای بدن است و موجب سرخوشی خواهد شد. استفاده از این ماده سفید را برای سلامت بدن و دندان به طور کامل محدود کنید.

نویسنده:سارا اقبالی

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس ۱ رای موافق و ۰ رای مخالف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =

دکمه بازگشت به بالا