موفقیت محققان ایرانی در بهبود پارکینسون با سلول‌های بنیادی

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ حسین بهاروند که در نشستی علمی در حاشیه نمایشگاه دستاورد‌های جهاد دانشگاهی در سازمان برنامه و بودجه سخن می‌گفت با اشاره به ابتلای حدود ۲۵۰ هزار نفر به پارکینسون در ایران گفت: محصول سلولی تولیدی محققان پژوهشگاه رویان برای درمان پارکینسون موسوم به دوپاسل در مرحله حیوانی با موفقیت آزمایش شده و امیدواریم فاز بالینی طرح را سال آینده آغاز کنیم.

وی در ادامه از انعقاد قرارداد تولید پروتئین نوترکیب دارویی FSH با یک شرکت داروسازی خبر داد و افزود: این پروتئین نوترکیب به عنوان هورمون تحریک کننده تخمدان در درمان ناباروری کاربرد دارد.

بهاروند یکی دیگر از محصولات سلولی پژوهشگاه رویان را «رویین شیت» عنوان کرد که یک ورقه سلولی کراتینوسیت (سلول اصلی سازنده روپوست) است و در درمان سوختگی کاربرد دارد.

وی با اشاره به شیوع سالانه ۱۳۰ در ۱۰۰ هزار نفر سوختگی در دنیا گفت: قیمت مشابه خارجی «رویین شیت» حدود هزار و ۵۰۰ دلار است. علاوه بر این محصول سلولی دیگری به نام «رویین گرف» (پوست زنده دولایه) در پژوهشگاه رویان تولید شده است که در درمان زخم‌های دیابتی کاربرد دارد. قیمت مشابه خارجی این محصول هم دو هزار و ۵۰۰ دلار است.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس ۰ رای موافق و ۰ رای مخالف

اوکراین در دو هفته گذشته بیش از ۵ هزار نفر تلفات داشته است
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + شش =

دکمه بازگشت به بالا