ویژه های رادیو فرهنگ در سوگ امام سجاد (ع)

شبکه رادیویی فرهنگ برنامه های مختلفی از جمله «از چشمه سار عبادت» و «خطابه دریا» را به مناسبت شهادت امام سجاد علیه اسلام پخش می کند.


به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی رادیو فرهنگ، در سالروز شهادت امام سجاد علیه السلام امروز چهارشنبه ۱۹ مرداد برنامه «از چشمه سار عبادت» با موضوع روایتگری حضرت امام سجاد علیه السلام از واقعه عاشورا پخش می شود  و در این برنامه حجت الاسلام علی منصوری علل گریه فراوان امام سجاد(ع) پس از حادثه عاشورا را بررسی می‌ کند.


از دیگر بخش های این برنامه بحث درباره صحیفه سجادیه به عنوان یک سند محکم و کتاب معتبر شیعی است که به عنوان سندی برای ظلم ستیزی،  جدای از مباحث بلند عرفانی و اخلاقی و حقوقی می توان به آن نگاه کرد.


علاقه مندان می توانند برنامه «از چشمه سار عبادت» راساعت  ۱۱ به تهیه کنندگی مریم یوسفی پور و اجرای حامد عباسی از گروه تولید و تامین رادیو فرهنگ بشنوند.


همچنین « سرآهنگ» برنامه ای با محوریت بررسی نغمه های آیینی در تعزیه خوانی است مهدیتان ۱۰:۳۰ پخش می  شود، «سرزمین من» نیز که ساعت ۱۳:۰۰از گروه تاریخ و‌اندیشه روی آنتن می رود امروز در بخش ویژه به زندگی و شهادت چهارمین امام می پردازد .


برنامه « بازتاب» به تهیه کنندگی شهرزادچرامی از ساعت ۱۷:۰۰ به کارشناسی حجت الاسلام مجتبی کالایی رییس مرکز تخصصی نماز و‌رییس مرکز مهدویت حوزه علمیه قم و‌همراهی حجت الاسلام صادق کفیل پژوهشگر و مدیر مرکز تخصصی صحیفه ، ویژه شهادت سید الساجدین امام سجاد علیه السلام پخش می شود.

تحریم ۲۰۰ آمریکایی از سوی روسیه/درخواست تروئیکای اروپا و آمریکا برای تصویب قطعنامه علیه ایران در شورای حکام/ عدم دیدار بایدن با بن سلمان در حاشیه نشست گروه ۲۰
هم اکنون بخوانید


« گنجینه کربلا» نیز از گروه ادب و‌هنر ساعت۱۷:۳۰ به نقش هنر در فرهنگ محرم اشاره دارد و به اثرات حضور امام‌سجاد علیه السلام  در کربلا و همچنین تاثیر صحیفه سجادیه در فرهنگ و هنر اشاره دارد.


برنامه « این حسین کیست» نیز ساعت۱۸:۴۰ به همت گروه کتاب با محوریت کتاب شناسی امام حسین علیه السلام و امام سجاد علیه السلام روانه آنتن می شود.


در ویژه برنامه «خطابه دریا» نیز در سوگ شهادت امام سجاد(ع)، به خطبه‌ های صحیفه سجادیه در شام و کوفه پرداخته شده است .


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 13 =

دکمه بازگشت به بالا