نمایشگاهی که بوی مرگ می دهد!

به گزارش ایسنا، نمایشگاه «هاری» که از روز جمعه (۲۱ آذرماه) افتتاح شد و تا ۳۰ آذر نیز ادامه دارد، مجموعه‌ای از نقاشی‌های سوگند نبی‌ است که در دو طبقه به نمایش گذاشته شده‌اند.

در استیتمنت این نمایشگاه نوشته است: هاری، بیماری است که موجب التهاب مغزی حاد می‌شود. این ویروس در تمام حیوانات خون‌گرم از جمله انسان می‌تواند ایجاد بیماری کند. از بزاق حیوان مبتلا به هاری و محل گازگرفتگی وارد بدن شده، در ماهیچه‌ها به سمت اعصاب انتهایی می‌رود و شروع به تکثیر می‌نماید. مرگ در صورت ابتلاء به هاری تقریباً قطعی است و در طول تاریخ تنها سه انسان از هاری جان سالم به‌در برده‌اند.

این نقاشی‌ها با عنوان «هاری» توصیف وضعیتی است که منجر به مرگ می‌شود. تصویری از خود مرگ نیست بلکه پروسه‌ای در مغز و بدن را نشان می‌دهد که در نهایت بیمار را به پایان زندگی می‌کشاند و بازگوی بیانی اکسپرسیو از رنج حاصل از چیزی است که بر بیمار تحمیل شده است.

«وقتی پرتره‌هایم را اینگونه بازنمایی کردم، یاد خودنگاره‌های نقاشان در دوره‌های قبل که تقریبا همه آنها از خود داشته‌اند، افتادم. و حال این بار آینه، سطح بوم خودم است، صفحه‌ای آلوده به بیماری، درد و مرگ.» هنرمند در توصیف نمایشگاهش چنین گفته است.

گالری فرمانفرما در خیابان کریمخان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه اعرابی ۲ واقع شده است.

این نمایشگاه از ۲۱ تا ۳۰ آذرماه همه روزه به غیر از دوشنبه‌ها از ساعت ۱۱ الی ۱۹ و روزهای جمعه از ساعت ۱۶ تا ۱۹  امکان بازدید دارد.

انتهای پیام

زور سیل به ۶ بنای تاریخی اهواز رسید
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا