از تمام ظرفیت‌های داخلی و دیپلماتیک برای تسهیل سفر اربعین استفاده شود

رئیس جمهور بر استفاده از همه ظرفیت‌های داخلی و دیپلماتیک کشور برای تسهیل سفر زائران اربعین تاکید کرد و از دستگاه‌های دولتی خواست ضمن استقبال از حضور ستادهای مردمی به ایفای نقش حمایتی، نظارتی و تسهیل‌گری در این زمینه بپردازند.


به گزارش ایلنا، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی شامگاه سه‌شنبه در دیدار با جمعی از فعالان برگزاری راهپیمایی اربعین در تشریح ویژگی‌های مراسم عظیم اربعین حسینی، گفت: راهپیمایی اربعین نمادی درخشان برای بقای عاشورا و فرهنگ عاشورایی و بزرگترین اجتماع بشری بر روی زمین است.


رئیس جمهور با اشاره به تاکیدات و رهنمودهای مقام معظم رهبری بر هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن جریان عظیم اربعین، اظهار داشت: این مراسم یکی از جلوه‌های بروز و ظهور جهانی باورمندان به حضرت سیدالشهدا و جبهه مقاومت است و یقین دارم بسیاری از مسایل به برکت اجتماع عظیم اربعین حل خواهد شد.


رئیسی با تشریح نقش دولت برای تسهیل حضور مردم در مراسم اربعین، تصریح کرد: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، در تمام گفتگوها و دیدارها با مقامات عراقی، اجتماع اربعین را با محوریت حل مشکلات زائران حسینی، پیگیری کرده‌ایم. مسئولین عراقی نیز اعلام کرده‌اند که امسال برای حضور زائران ایرانی اربعین در این کشور محدودیتی وجود ندارد.


رئیس جمهور با تاکید بر اینکه انجام وظایف دستگاه‌‌های اجرایی در تسهیل سفر زائران اربعین هیچ منافاتی با مردمی بودن این مناسبت ندارد، اظهار داشت: وظیفه دولت در این مسیر، نظارت، حمایت و تسهیل‌گری است.


رئیسی با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی دقیق برای تقسیم وظایف دستگاه‌های دولتی در برگزاری آئین راهپیمایی اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر این مراسم، دولت و همه بخش‌های مرتبط باید نقش و مسئولیت خود را به نحو احسن ایفا کنند.

جذب ۴ هزار نیرو برای آموزش و پرورش استثنایی در سال آینده/ بعد از دهه‌ها مجوز بکارگیری هزار نیروی توانبخشی صادر شد
هم اکنون بخوانید


رئیس جمهور با اشاره به نقش بی‌بدیل مردم در خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در زمینه‌‌هایی همچون تغذیه، اسکان و حمل‌ونقل، تاکید کرد: همیشه شاهد جلوه‌های حضور مردمی در مدیریت مراسم راهپیمایی اربعین بوده‌ایم و مردم نشان داده‌اند به خوبی از پس کارها بر می‌آیند.


حجت الاسلام رئیسی با اشاره به ضرورت همکاری ستاد اربعین مستقر در وزارت کشور با ستادهای مردمی تاکید کرد: دستگاه‌های دولتی باید فعالیت ستادهای مردمی را به رسمیت بشناسند و در کنار این ستاد نقش حمایتی خود را ایفا نمایند.


رئیسی با تاکید بر اینکه باید زیارت اربعین، «آسان»، «ارزان» و «دلنشین» شود، خاطرنشان کرد: نباید اجازه داد عده‌ای در ایام اربعین کالا و خدمات را برای زائران گران کنند.


رئیسی با تاکید دوباره برای استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود جهت خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی، اظهار داشت: از تمام ظرفیت‌های موجود در کشور و ظرفیت‌های دیپلماتیک در روابط دوجانبه ایران و عراق، برای تسهیل سفر زائران اربعین و ارائه خدمات به آنها استفاده خواهد شد.


رئیسی در مورد تردد زائرین غیر ایرانی از کشورمان، تصریح کرد: مرزها باید آماده خدمت‌رسانی و تسهیل تردد زائرین غیر ایرانی نیز باشد. این عزیزان زائرین امام حسین (ع) و میهمان ما هستند و باید آنها را تکریم کرد.


پیش از سخنان رئیس جمهور ۱۰ نفر از حاضرین به نمایندگی از فعالان اربعین حسینی نظرات و پیشنهادات خود را در مورد مسائلی همچون، احتمال حضور ۵ میلیونی زائر ایرانی در عراق، مردمی‌سازی اربعین، تسهیل عبور زائران افغانستانی و پاکستانی از ایران برای تشرف به عتبات عالیات، رفع مشکلات حمل‌و‌نقل جاده‌ای و هوایی در مسیرهای ایران و عراق، جلوگیری از ازدحام جمعیت پشت مرزها، تدبیر برای پیشگیری از گرمازدگی زائران و حضور خبرنگاران فعال در حوزه اربعین مطرح کردند.

پست اینستاگرامی علی ربیعی از تجربه طبخ و توزیع سبزی‌پلو با ماهی در مجله جوادیه
هم اکنون بخوانید


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − ده =

دکمه بازگشت به بالا