بسطامی: نمایندگان هنگام بررسی طرح‌ها و لوایح اطلاعات کافی در اختیار ندارند/ قالیباف: اطلاعات مربوط به دستور کار جلسات هر هفته بارگذاری می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان درخصوص اینکه نمایندگان هنگام بررسی طرح ها و لوایح اطلاعات کافی در اختیار ندارند، گفت: اطلاعات مربوط به دستور کار جلسات چهارشنبه هر هفته برای دسترسی نمایندگان بارگذاری می شود.


به گزارش ایلنا، علی اکبر بسطامی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به مواد ۲۲ و ۴۴ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی درخصوص بارگذاری دستور صحن مجلس و کمیسیون ها گفت: از ابتدای مجلس تاکنون علی رغم تذکرات متعدد توسط نمایندگان، اطلاعات مربوط به طرح ها و لوایح بارگذاری نمی شود! از روز گذشته از هیات رئیسه مجلس، فناوری و معاونت قوانین این موضوع را پیگیری کردم که چرا بارگذاری اطلاعات صورت نمی گیرد.


نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس یازدهم با بیان اینکه به دلیل عدم بارگذاری اطلاعات، نمایندگان با دست خالی در صحن علنی حاضر می شوند، تصریح کرد: بارها نمایندگان در این خصوص تذکر داده اند، اما کسی پاسخگو نیست. نمایندگان مجلس قبل از رأی به پیشنهادات به یکدیگر نگاه می کنند، در حالی که هیات رئیسه وظیفه دارد بستر لازم را برای اطلاعات کامل نمایندگان درخصوص طرح ها و برنامه هایی که قرار است در صحن بررسی شود، فراهم کنند.


وی ادامه داد: هم اکنون دست نمایندگان خالی بوده و علی رغم وظیفه ذاتی هیات رئیسه و اعضای کارگروه مربوطه، این امر محقق نمی شود. مشاوران در حوزه های مختلف برای چه کاری حضور دارند؟ باید به لحاظ فکری به نمایندگان کمک کرده تا آنها به درستی به مسائل مطرح شده در صحن رأی دهند. در گذشته اینگونه نبود و چهارشنبه هر هفته اطلاعات مربوطه بارگذاری می شد و نمایندگان مطالعه و اطلاعات را جمع بندی کرده و در صحن علنی با اطلاعات کامل از طرح ها و لوایح دفاع می کردند، لطفاً تذکر دهید این مهم از هفته آتی انجام شده و اطلاع رسانی کامل برای نمایندگان صورت گرفته و در تبلت آنها بارگذاری شود.

مشکلات موجود در صادرات محصولات کشاورزی از طریق دیپلماسی خارجی برطرف شود
هم اکنون بخوانید


قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: اگر یک مورد جنابعالی دارید که دستور جلسات چهارشنبه هر هفته بارگذاری نشده است، اعلام کنید. به عنوان مثال هر صبح چهارشنبه شخصاً در جلسه هیات رئیسه شرکت کرده و دستور هفته را قطعی کرده و چهارشنبه بعدازظهر هر هفته ، دستور هفته آینده بارگذاری می شود. اگر یک مورد غیر این است، گزارش دهید، حتما پیگیری خواهم کرد.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − شش =

دکمه بازگشت به بالا