رایزنی برای حضور حداقل ۲۰ زن در سطوح بالای مدیریتی صورت گرفته است

به گزارش اعتماد نو؛ پروانه مافی درباره ادعای سهم‌خواهی اصلاح‌طلبان از کابینه دوازدهم با بیان اینکه حضور حداکثری جناح حامی رئیس‌جمهور در کابینه، سهم‌خواهی نیست و این رسم در عالم سیاست امری عادی است، گفت:  در دنیا مرسوم است که هر حزب و جناحی که پیروز انتخابات می‌شود و حداکثر آرا را به دست می‌آورد تصمیم گیرنده اصلی باشد.

او در ادامه خاطرنشان کرد: سهم‌خواهی به آن معنی نیست جناحی که بازنده میدان انتخابات بوده است، کنار گذاشته شود، بلکه باید اکثریت با گروهی باشد که بیشترین رأی به نفع آن‌ها در صندوق ریخته شده است. مطمئنا آقای روحانی در چینش کابینه دوازدهم این نکته را رعایت کرده و می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تکلیف حضور زنان در کابینه دوازدهم به کجا انجامید آیا وزیر زن خواهیم داشت، عنوان کرد: رایزنی‌هایی صورت گرفته است که حداقل ۲۰ مدیر زن در سطوح مدیریتی بالا داشته باشیم، یادمان باشد داشتن چندین مدیر زن در کابینه و دولت بهتر از حضور یک وزیر زن است.

او درباره نامزدهای شهرداری تهران و انتخاب این افراد گفت: هنوز انتخاب صورت نگرفته و حتی اعضای شورای پنجم پشت یک میز قرار نگرفته‌اند تا شهردار انتخاب کنند که این کار را انتخابات بنامیم.

مافی در ادامه یادآور شد: انتخابات اخیر تقریبا توانست وزن افرادی که نامزد شهرداری تهران هستند را مشخص کند و نشان دهد که چه کسانی به عنوان گزینه‌های اصلی مطرح هستند.

او در ادامه گفت: به نظرم از این به بعد آن‌چه که باید مد نظر قرار گرفته شود، اعتماد نو به نقل از برنامه است. هفت نفری که حائز بالا‌ترین آرا شدند باید اعتماد نو به نقل از برنامه‌های خودشان را ارائه دهند و اعضای شورا هم باید بررسی کنند که چه کسی می‌تواند با بهترین اعتماد نو به نقل از برنامه شهر را اداره کند.

آقای رئیس جمهور اگر وزیر شما پاسخ نماینده مجلس را به موقع ندهد، آیا چاره‌ای غیر از سوال و استیضاح خواهیم داشت؟
هم اکنون بخوانید

نائب رئیس کمیسیون شورا‌ها امور داخلی مجلس تاکید کرد: اشخاص مهم نیستند بلکه اعتماد نو به نقل از برنامه‌هایی که ارائه می‌کنند مهم است؛ کلان شهر تهران نیاز به مدیریت و اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی خلاق و موثر دارد.

او درباره تعامل مجلس دهم و شورای شهر تهران عنوان کرد: تعامل بین شورای شهر و مجلس آن هم باتوجه به اینکه هنوز شورای پنجم رسمیت پیدا نکرده تاکنون خوب بوده است مخصوصا زنانی که در این شورا قرار دارند. یک نسشت هم بین پنجمین منتخبان شورای شهر و مجلس دهم صورت گرفته که نویددهنده اتفاقات خوب است.

مافی در ادامه با اشاره به جلسه فوق گفت: یک مجمع ۵۱ نفره که متشکل از ۲۱ نفر از منتخبان شورای شهر و ۳۰ نفر از منتخبان مردم تهران در مجلس دهم  است تشکیل شده است.

او درباره دیدار فراکسیون امید با رئیس جمهور اظهار داشت: همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد در این دیدار حدس و گمان‌هایی که خودمان از قبل زده بودیم مورد بحث و بررسی قرار گرفت. ۵۰ درصد کابینه تغییر خواهد کرد این تغییرات حالا ممکن است به صورت جا به جایی افراد باشد و یا به طرقی دیگر اما این تغییرات لحاظ خواهد شد و نکته دیگر اینکه قطعا کابینه دوازدهم جوان‌تر خواهد بود.

مافی با بیان این‌که رئیس جمهور در چینش کابینه قطعا مطالبات رأی‌دهندگان را مدنظر قرار خواهد داد، گفت: توقعات مردم مورد نظر آقای روحانی هست و خواهد بود، ما خوشبختانه رئیس جمهوری را انتخاب کردیم که بسیار زیرک، باهوش و مردم دوست است و به هنگام معرفی کابینه نیز این دیدگاه مشاهده خواهد شد.

آموزش مجازی، جایگزین کاملی برای نهاد مدرسه نیست
هم اکنون بخوانید

او درباره حضور برخی از افراد از جناح مقابل در کابینه عنوان کرد: همیشه ایده آل‌ها میسر نمی‌شوند، نه تنها در ایران بلکه در هیچ جای دنیا،  فرانسه را که مهد دمکراسی است، مشاهده کنید حزب برنده از حزب بازنده در کابینه استفاده می‌کند. باید تا روز تحلیف صبر کرد و منتظر ارائه لیست وزرا از سوی آقای روحانی بود و بهتر است تا آن هنگام از اظهار نظرهای غیر کار‌شناسی پرهیز کنیم.

 

 

منبع:دیده بان ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 19 =

دکمه بازگشت به بالا