توسعه روستایی با اتصال بیش از ٦٠٠ روستا به اینترنت پر سرعت در یزد

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا به نقل از  مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،  محمدرضا پاکدل مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان، ضمن اعلام اتصال کلیه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات از طریق دسترسی به شبکه ثابت یا سیار گفت: در راستای اقدامات انجام شده، این مهم در استان خیلی زودتر از هدف تعیین شده در برنامه انجام شد و با وجود اینکه۳۳۷ روستای استان در سامانه جمعیتی بالای ۲۰ خانوار ثبت شده است، هم‌اکنون بیش از ۶۰۰ روستا و آبادی به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل هستند.
وی تاکید کرد: برنامه ریزی برای ارتقا و بهبود وضعیت ارتباطی روستاها توسط وزارت ارتباطات صورت گرفته و بر اساس اولویت بندی جمعیت روستاها، در حال اجراست.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، فعالیت های انجام شده در استان در حوزه ارتباطات روستایی و پایداری شبکه را با توجه به پراکندگی، تراکم جمعیت کم و کوهستانی بودن برخی روستاهای استان، چشمگیر ارزیابی و ابراز امیدواری کرد: با پیگیری و تلاش مضاعف، کمبودهای موجود رفع شود و میزان رضایتمندی ساکنین روستاها در این زمینه افزایش یابد.
پاکدل با توجه به این که توسعه نسل های جدید ارتباطی در همه شهرها و اکثر روستاها انجام شده است، به عدم استفاده کامل از ظرفیت‌های موجود برای ارائه خدمات الکترونیکی و حذف مراجعات حضوری اشاره کرد و آن را باعث عدم بهره وری کامل از منابع و سرمایه گذاری های انجام شده در این بخش دانست.
پاکدل با بیان این که تکمیل توسعه نسل چهارم در شهرها و روستاها در برنامه وزارت ارتباطات قرار دارد، به عدم استفاده از ظرفیت‌های موجود اینترنت پرسرعت ثابت (ADSL) در شهرستان‌ها و استفاده ۲۰ درصدی از این سرویس در روستاها اشاره کرد و از ساکنین درخواست کرد با توجه به هزینه های صورت گرفته در توسعه خطوط ADSL از ظرفیت خالی موجود در این بخش استفاده کنند.
مدیرکل ICT استان یزد در پایان تصریح کرد: همه کاربران و ساکنین روستا می توانند در صورت مشاهده هرگونه مشکل و نارسایی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل سرویس های ارتباطی، اینترنت، تلفن ثابت و همراه، خدمات پستی و دفاتر پیشخوان دولت با مراجعه به سامانه https://195.cra.ir یا تلفن گویای ۱۹۵ شکایت‌های خود را ثبت کنند.

سامانه‌ای بومی و هوشمند به یاری مدیریت مصرف آب در کشاورزی آمد
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا