واکنش حماس به بیانیه مشترک لاپید و بایدن

جنبش مقاومت اسلامی حماس در واکنش به امضای بیانیه مشترک بین رئیس‌جمهوری آمریکا و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تحت عنوان «اعلامیه قدس» بیانیه‌ای صادر کرد.


به گزارش ایلنا، جنبش مقاومت اسلامی حماس در واکنش به امضای بیانیه مشترک بین «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا و «یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تحت عنوان «اعلامیه قدس» بیانیه‌ای صادر کرد.


به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در این بیانیه آمده است:


«اعلامیه قدس» بین دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی، یعنی تشدید تجاوزات علیه ملت فلسطین و حقوق مشروع آن، اما (این اعلامیه) مشروعیتی به رژیم اشغالگر در سرزمین ما نمی‌بخشد.


ما در جنبش مقاومت اسلامی حماس قاطعانه مخالفت خود را با بیانیه امضا شده تحت عنوان «اعلامیه قدس» بین دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی اعلام می‌داریم؛ اعلامیه‌ای که با هدف تحکیم و تثبیت جانبداری واشنگتن از رژیم اشغالگر و جنایات آن علیه ملت فلسطین و سرزمین و مقدسات اسلامی و مسیحی آن و تداوم تلاش‌های مشکوک برای نابودی مسأله فلسطین از طریق ادغام این رژیم بیگانه در بدنه امت اسلامی و عربی عرضه شده و این بیانگر شکست این رژیم در مقابله با مبارزات بی‌وقفه ملت فلسطین و جریان‌های پویای آن در راستای دفاع از اصول ملی و حق آزادی و تعیین سرنوشت خویش است.


ما در جنبش حماس، در مقابل جانبداری صریح و غیرقابل قبول دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی و برنامه‌های اشغالگرانه آن و بی‌مبالاتی نسبت به آرمان ملی فلسطین در زمینه آزادی و تعیین سرنوشت که دولت آمریکا را شریک جنایات این رژیم علیه سرزمین، ملت و مقدسات فلسطین می‌گرداند، این موارد را مورد تاکید قرار می‌دهیم:

تحریم‌های یکجانبه حقوق انسانی در ایران را به خطر انداخته است
هم اکنون بخوانید


نخست: سند موسوم به «اعلامیه قدس» همانند دیگر پیمان‌ها و معاهدات باطلی که ملت فلسطین در طول تاریخ مبارزاتی خویش دیده و توانسته با پایداری و مقاومت آن را خنثی کرده و به شکست بکشاند، فصل تازه‌ای از تثبیت اشغالگری و تقویت تروریسم مشترک آمریکایی صهیونیستی علیه سرزمین، ملت و مقدسات فلسطین است.


دوم: نسبت به خطرات مفاد این اعلامیه بر حال، آینده، امنیت و ثبات امت اسلامی و عربی و ملت‌های آن از طریق ادغام رژیم اشغالگرِ بیگانه در بدنه امت، هشدار می‌دهیم و خواستار بسیج تمامی جریان‌های امت برای مخالفت و مقابله با این اعلامیه و تسلیم نشدن در برابر دیکته‌ها و زورگویی‌های آمریکا هستیم که صرفا به دنبال منافع دشمن صهیونیستی در مقابل منافع ملت‌های عربی و اسلامی و قضیه امت یعنی فلسطین است.


سوم: از عموم ملت فلسطین و گروه‌ها و جریان‌های ملی آن دعوت می‌کنیم ضمن اعلام مخالفت با این اعلامیه، در مسیر مبارزه و مقاومت فراگیر تا تحقق خواسته‌ ملت اعم از آزادی و بازگشت قدم بردارند.


جنبش مقاومت اسلامی حماس


 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 6 =

دکمه بازگشت به بالا