امیدوار هستیم معاهده همکاری‌های جامع تهران و مسکو مراحل نهایی را طی کند

وزیر امور خارجه روسیه گفت: از جمله موضوعات مود مذاکره معاهده همکاری‌های جامع، بلندمدت و راهبردی دو کشور است و که از پیش از سفر آقای رئیسی و دیدار با عالیجناب پوتین در دستور کار ما قرار داشت. امیدوار هستیم که به زودی جلسات کارشناسی برای نهایی کردن مفاد این موافقتنامه و تصویب در دولتین و پارلمان‌ها را پشت سر بگذاریم.


به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک با سرگئی لاوروف گفت: به دوست و همکار خودم و هیات عالیرتبه همراهشان خوش آمد می‌گویم. ملاقات خوبی داشتیم و راجع به مهمترین مسائل دوجانبه و منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردیم.  


وی ادامه داد: از جمله موضوعات مود مذاکره معاهده همکاری‌های جامع، بلندمدت و راهبردی دو کشور است و که از پیش از سفر آقای رئیسی و دیدار با عالیجناب پوتین در دستور کار ما قرار داشت. امیدوار هستیم که به زودی جلسات کارشناسی برای نهایی کردن مفاد این موافقتنامه و تصویب در دولتین و پارلمان‌ها را پشت سر بگذاریم. دو سند دیگر در حوزه ایجاد و فعالیت مراکز فرهنگی و امنیت بین‌الملل اطلاعات است که خوشبختانه در روزها گذشته در هیات دولت ایران به تصویب رسید و برای تصویب به مجلس ارسال شد. 


وی افزود: توافق کردیم دور جدید کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و روسیه را برگزار کنیم. در خصوص همکاری در سایر حوزه‌های اقتصادی، تجاری، علم و فناوری و سایر موضوعات توافقات خوبی داشتیم. ایران یک مسیر ترانزیتی مطلوب در دنیای امروز است. واقع شدن در مسیر ترانزیت شمال – جنوب و شرق به غرب مزیتی است که ایران داراست. 

چند نکته درباره سفر پاپ به عراق
هم اکنون بخوانید


 


خبر در حال تکمیل می باشد…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا