پاکدل: در هندبال زودتر از آنچه فکر می‌کردیم به مدال جهانی رسیدیم/ باید در فینال بازی می‌کردیم

علیرضا پاکدل در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص کسب مدال برنز تیم هندبال ساحلی نوجوانان در مسابقات قهرمانی جهان در یونان، اظهار داشت: برای کسب نخستین مدال جهانی هندبال ایران، تبریک ویژه خدمت مردم ایران و اهالی ورزش و خانواده هندبال عرض می‌کنم. این مدال باعث شور و شعف مردم عزیزمان و همچنین جامعه ورزش شد. خیلی  خوشحالم که برنامه‌های فدراسیون و زحمات همکارانم در هیئت‌های استانی و تیم‌های ملی به خصوص تیم ساحلی نوجوانان به ثمر نشست.

وی در ادامه افزود: دو سال و نیم تیم ساحلی نوجوانان را رها نکردیم و برای این تیم برنامه داشتیم و خداراشکر این حمایت‌ها منجر به کسب مقام سوم جهان شد و افتخار می‌کنم که امروز هندبال در زمره رشته‌های ورزش ایران که کسب سکوی جهانی کرده، قرار گرفته است. 

رئیس فدراسیون هندبال تاکید کرد: کسب این مدال شاید در افق ۵ تا ۶ ساله ما بود اما زودتر به این نتیجه و مدال رسیدیم. با توجه به این که اضافه شدن هندبال ساحلی به رشته‌های المپیکی در دستور کار گرفته است، به امید خدا در المپیک‌های آینده حتی می‌توانیم در بحث مدال‌آوری این رشته در المپیک هم صحبت کنیم که این موضوع دور از دسترس هم نیست.

وی تصریح کرد: ما‌ در نیمه نهایی برابر برزیل که از تیم‌های قدرتمند جهان است، در ضربات پنالتی شکست خوردیم و فاصله کمی تا فینال داشتیم. ما باید در دیدار فینال بازی می‌کردیم اما همین که فرانسه که در اروپا صاحب نام است و طلای المپیک در بخش زنان و مردان را دارد و مهد هندبال این قاره است، را شکست دادیم، کار بزرگی انجام شد و برای من به عنوان رئیس فدراسیون یک دنیا ارزش دارد و خستگی این چند سال از بدن همه ما خارج شد. شیر بچه‌های ما یک بازی درخشان را انجام دادند.

سری A| میلان بعد از 11 سال قهرمان شد/ اینتر برد و به نایب قهرمانی بسنده کرد
هم اکنون بخوانید

پاکدل با تاکید بر لزوم حمایت از هندبال، گفت: امیدوارم این نتایج باعث شود تا نگاه‌ها و توجه به هندبال بیشتر شود. هندبال طی یک سال گذشته در ورزش کشور ۶ سهمیه جهانی کسب کرده که این یک اتفاق کم‌سابقه و حتی بی‌سابقه است. 

وی در پایان یادآوری کرد: در همین هفته گذشته ۴ تیم ما در تهران در اردو بودند و این فشار مالی زیادی را به فدراسیون وارد می‌کند.تیم دختران جوانان ما شنبه شب جهت حضور در مسابقات قهرمانی جهان راهی اسلوونی شد و تیم ساحلی بزرگسالان نیز شب گذشته به منظور شرکت در مسابقات قهرمانی جهان عازم یونان شد. در مجموع روزهای شلوغ، سنگین و پرهزینه‌ای را در هندبال داریم. انتظار داریم دوستان و عزیزان به کمک ما بیایند و انشالله این نوار موفقیت‌ها حفظ شود.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + ده =

دکمه بازگشت به بالا