دستگیری سارقان بانک، بازگشت احساس امنیت به جامعه بود

فرمانده انتظامی کل کشور با تاکید براینکه سهم هر دستگاهی در تصادفات وتلفات ناشی از آن مشخص و مطالبه گری گردد، گفت: خوشبختانه مجموعه فراجا عملکرد قابل دفاعی در این زمینه داشته است.


به گزارش ایلنا، سردار “حسین اشتری”  در قرارگاه کاهش تصادفات که  به صورت ویدئو کنفرانس با حضور روسای پلیس راهور استان ها و پلیس راه برگزار شد،  اظهار داشت:بر روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و ارواح طیبه شهدای والامقام انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، مدافعان حرم و حریم نظم و امنیت درود و رحمت می فرستیم و برای فرماندهی معظم کل قوا مقام معظم رهبری ” مدظله العالی” آرزوی طول عمر توام با صحت و سلامتی داریم .


وی در ابتدا با اشاره به دستگیری سارقان بانک ملی اظهار داشت:: در مجموعه فراجا پیشرفت های خوبی داریم، دستاورد اخیر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در شناسایی و دستگیری سارقان صندوق امانات یکی از شعب بانک ملی یکی از نشانه های  این پیشرفت است و در اینجا اعلام می کنم که باید به این موضوع توسط مسئولان و اطلاع رسانی این دستاورد بزرگ بیشتر پرداخته شود.


وی افزود:هنگامی که خبر یکی از بزرگ ترین سرقت های دهه اخیر منتشر و موجب نگرانی هموطنان شد؛ پلیس پس از اطلاع از سرقت، در کمترین زمان ممکن در صحنه حاضر و با وجود پیچیدگی صحنه جرم و حرفه ای بودن سارقان با اقدامات فنی و شیوه های نوین کشف علمی جرایم، نسبت به شناسایی و دستگیری عوامل اصلی سرقت در داخل و خارج از کشوربه سرعت اقدام کرد.


فرمانده انتظامی کل کشور افزود: این عملیات موفق پلیس که بازگشت امید، آرامش و احساس امنیت به جامعه را در پی داشت و نشانگر هوشمندی، واکنش سریع و اقتدار پلیس بود، تحسین و تمجید بسیاری از مسئولان ومردم عزیز را به همراه داشت و مردم و مسئولان سیل الطاف و محبت خود را به خادمان خودشان در حوزه نظم و امنیت ارزانی داشتند.


سردار اشتری در ادامه خاطرنشان کرد: سفید پوشان راهنمایی و رانندگی در همه ایام اعم از تابستان، زمستان، تعطیلات، مناسبت ها، اعیاد و… مشغول خدمات رسانی به مردم هستند و بنده از این تلاش شبانه روزی و بی وقفه این عزیزان قدردانی می کنم و به همه آنها خداقوت می گویم.

دو کشته و ۷ مصدوم در دو حادثه رانندگی در تربت‌حیدریه و نیشابور
هم اکنون بخوانید


وی با اشاره به زحمات انکار ناپذیر مجموعه پلیس راهور فراجا افزود:مردم زحمات این مجمعه خدمتگزار  را در جاده ها وشهر ها درطول فصل های مختلف سال می بینند و قدر دان آن هستند وهرگاه بخواهند مثالی از خدمات پلیس داشته باشند این مجموعه که در جلوی چشمشان است را مثال می زنند واین برای ما یک سرمایه محسوب می شود.


سردار اشتری افزود:مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تاکید دارند که حتی یک کشته نیز در تصادفات زیاد است این باید به حداقل برسد وما برحسب همین دستور سلسله مراتب ونیز وظیفه شرعی وقانونی برای حفظ جان هموطنان ومردم باید هرچه بیشتر تلاش داشته باشیم وبدانیم این کار برای ما اجر معنوی واخروی در پی خواهد داشت.


عملکرد قابل دفاع فراجا درکاهش تصادفات


فرمانده انتظامی کل کشور با تاکید براینکه باید سهم هر دستگاهی در تصادفات وتلفات ناشی از آن مشخص و به آنها ابلاغ ومطالبه گری صورت پذیرد، اضافه کرد:خوشبختانه مجموعه فراجا در هر جلسه ای که حضور داشته نسبت به وظایف خود سهم ۹۰درصدی  انجام داده و عملکرد قابل ملاحظه ودفاعی داشته است گرچه ما به این اندازه نیز راضی نیستیم و خواهان کاهش چشمگیر تر تلفات دراین حوزه هستیم.


وی تاکید کرد: کاهش تصادفات و جان باختگان جاده ای، توسعه نظم و انضباط ترافیکی، ارتقاء فرهنگ ترافیکی و … باید اولویت و محور کار پلیس راهنمایی و رانندگی باشد و در این عرصه همه ظرفیت های خود را به میدان بیاورد.


 اتخاذ حرکتی نوین و پرشتاب


عالی ترین مقام انتظامی کشور با بیان اینکه باید با برنامه و اثربخش اقدام کنیم، خاطرنشان کرد: لازم است، فرماندهان انتظامی استان ها و مسئولان ستادی پلیس راهور با توسل بر حرکتی نوین و پرشتاب در راستای کاهش تصادفات و جان باختگان جاده ای، اقدامات عاجل و اثربخش انجام دهند و در این میان برای همراه سازی سایر دستگاه ها، سهم آنها را تعیین و مطالبه گری کنند.


وی یادآور شد: روند هوشمند سازی همه پلیس های تخصصی را با دقت و جدیت بررسی و دنبال می کنیم و در پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا این مهم را با هدف لبیک به انتظارات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر کاهش جان باختگان جاده ای دنبال می کنیم.

گفت‌وگوی چهره به چهره دادستان تهران با مددجویان و رسیدگی به درخواست‌های ۲۵۰۰ نفر از زندانیان
هم اکنون بخوانید


سردار اشتری با اشاره به لزوم تلاش برای ارتقاء فرهنگ ترافیکی در کشور، عنوان کرد: تولید فیلم، انیمیشن، پویا نمایی، سریال سازی و… در ارتقاء فرهنگ ترافیک می تواند کارساز باشد بنابراین شایسته است که معاونت فرهنگی اجتماعی فراجا و پلیس راهنمایی و رانندگی در این حوزه اقدامات ماندگار انجام دهند و با استفاده از رسانه ملی وفضای مجازی قطعا می توان در آگاه سازی و کاهش تصادفات وتلفات نقش چشمگیری داشت.


 طرح همیاران پلیس با روش های نوین


وی با اشاره به نقش همیاران پلیس در کاهش تصادفات قبل از همه گیری بیماری کرونا بر لزوم از سرگیری این طرح با روش های نوین تاکید کرد و افزود: طرح همیاران پلیس یکی از طرح های بسیار خوب برای کاهش تصادفات و تلفات بود و باید با استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاه ها و مردم این طرح از سرگرفته شود وگفتمان راهور به منازل مردم بازگردد وتقویت وبه روز رسانی آن در دستور کار قرارگیرد.


بنابراعلام پایگاه خبری پلیس، سردار اشتری بر لزوم حفظ اقتدار وشان پلیس راهور تاکید کردو افزود:این موضوع از لحاظ  نیروی انسانی وتجهیزات وخودرویی باید تقویت شود.


فرمانده کل انتظامی کشور با تاکید براینکه باید یک اطلس به همراه رنگ بندی استان ها از لحاظ شاخص های تصادفات تهیه وبر اساس آن برای استان ها دستورالعمل ارسال شود اظهار داشت:دستورالعمل های ابلاغی نباید به صورت کلی باشد وبرمبنای اطلس تهیه شده ونیز امکانات اختصاص یافته به هر استان انتظارات  نیز مطابق با آن باشد.


وی در پایان  افزود: استدلال علمی ، کارشناسانه  و مستند برای ارائه نقطه نظرات پلیس به دستگاه های مختلف که در این حوزه مسئولیت دارند می تواند نقش حاکمیتی را در حفظ امنیت وجان مردم برجسته سازد و از خسارات ناشی از این موضوع به مردم جلوگیری کند و دراین جا اعلام می کنیم که مجموعه فراجا وخصوصا پلیس راهور با روحیه جهادی وبرنامه ریزی وپیگیری و هوشمندسازی قطعا نقش تاثیرگذاری در کاهش تصادفات وتلفات ایفا کرده است.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 12 =

دکمه بازگشت به بالا