تبدیل «دارالفنون» به موزه تعلیم و تربیت

حجت‌الاسلام علی ذوعلم در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ضرورت توجه به مدرسه تاریخی دارالفنون اظهار کرد: دارالفنون یک مرکز بسیار مهم و نماد هویت تاریخی کشور در عرصه علم و فناوری است که با نام مرحوم امیرکبیر که شهید راه استقلال علمی کشور بودهT پیوند خورده است.

وی افزود: اگر چه بعدها این مدرسه از مسیری که امیرکبیر طراحی کرده بود فاصله گرفت و در دوره پهلوی سعی می‌شد این مرکز مطرح نباشد، ولی امروز به همت سازمان پژوهش و اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی آموزشی، دارالفنون احیاء شده و امروز به عنوان مرکزی سرپا مورد استقبال و بازدید قرار گرفته است.

رئیس سازمان پژوهش و اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه به دنبال آن هستیم که دارالفنون به عنوان بنیادی ملی حتی در سطح فراملی به عنوان مرکز رشد و ارتقای علم و فناوری در جهان اسلام مطرح شود گفت: بخشهای مختلفی برای این بنیاد پیش بینی شده است که از جمله آنها می‌توان به کتابخانه دارالفنون و گنجینه اسناد تعلیم و تربیت در ۱۸۰ سال گذشته اشاره کرد. در واقع دارالفنون به یک موزه تبدیل می‌شود که قطعا برای دانش آموزان، توریست‌ها و دیگر علاقه‌مندان جاذبه خواهد داشت.

ذوعلم اضافه کرد: اعتبارات تخصیص یافته به مدرسه دارالفنون در حد نیاز نیست، پیگیر هستیم بتوانیم بودجه را تقویت کنیم به ویژه در مرمت و بازسازی که برای جلوگیری از تخریب بخشهایی از ساختمان، لازم و ضروری است.

انتهای پیام

چرا دیگر دردمان نمی‌آید؟
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − ده =

دکمه بازگشت به بالا