خودروسازان بدنبال ارتقای بهره‌وری باشند/ دانش بنیان ها به صنعت خودرو ورود کنند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، علیرضا منادی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه ۲۲ خرداد در همایش ظرفیت های همکاری شرکت ها و نهادهای دانش بنیان و گروه صنعتی ایران خودرو اظهار داشت: اساسی ترین محور رشد جامعه تولید است و بارها رهبر انقلاب بر تولید و افزایش آن تاکید دارند.

وی ادامه داد: رقابت زنجیره های تامین مهم ترین از تولید است ولی متاسفانه از ارتقا بهره وری غفلت کرده ایم.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: در دانشگاه ها زنجیره تامین داریم که باید یکپارچه شود و از آموزش و پرورش شروع شود تا به شرکت های دانش بنیان برسد.

وی تاکید کرد: فعالیت رودخانه آموزش و پرورش از صفر سالگی تا ۱۸ سالگی است که به وزارت علوم می ریزد و باید خروجی آن به شرکت های دانش بنیان بریزد و در نهایت یک دانش تجاری سازی شده و قیمت محصول کمتر شده و کیفیت بالاتری داشته باشد.
 
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه در قانون حمایت از دانش بنیان تلاش کردیم انگیزه ها را ارتقا دهیم گفت: اگر در دنیا دانش بنیان نباشیم امکان زندگی خوب را نداریم. باید بهره وری در ایران را افزایش دهیم؛ ما در موثرترین عنصر بهره‌وری در خانواده ها هستند. ارتقا بهره وری در خودروسازان از اهمیت بالایی برخوردار است.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: ۷۵۰۰ شرکت دانش بنیان با ۴۰۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی داشتیم که سال ۹۹ بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان فروش داشتند که سال گذشته دو برابر شد و به اقتصاد ایران تنه بزرگی زد.

تا ساعاتی دیگر اسامی مقامات و موسسات غربی که در تحریم‌ها دست داشتند، به لیست سیاه وزارت خارجه اضافه می‌کنیم
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + بیست =

دکمه بازگشت به بالا