کیفیت محصولات نانوفناورانه بیشتر می‌شود تا صادرات افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری برنا؛ یکی از برنامه‌های ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال جاری توسعه بازار جهانی و صادراتی محصولات نانوفناوری است. در این ماموریت تعریف شده کیفیت محصولات افزایش می‌یابد تا بازار جهانی به خرید آنها رغبت و اقبال بیشتری نشان دهد.

برهمین اساس و به گفته سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کیفیت محصولات تولیدی در این عرصه ارتقا خواهد یافت و سهم صادراتی ایران از بازار جهانی نانوفناوری بیشتر خواهد شد.

 به گفته وی، این کار رقابت فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه را افزایش می دهد و زمینه ارتقای کیفیت محصولات هم فراهم می شود. ایران چند سالی است که به یکی از کشورهای مطرح در حوزه نانوفناوری بدل شده اما توجه صرف به افزایش تولید، کیفیت را کاهش می دهد.

در همین راستا، ستاد با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان در تلاش است تا رسوخ محصولات ایران ساخت را در بازار داخلی و خارجی افزایش دهد. این محصولات بازار خاص خودش را دارد و و باید به فکر صادرات بود چون بازار داخلی به تنهایی جوابگوی این تولیدات نیست.

چند راهکار ساده می تواند به افزایش صادرات این محصولات کمک کند که از آن جمله می توان به کسب استانداردهای ملی و بین المللی اشاره کرد. این کار ورود تولیدات ایران ساخت به بازار دیگر کشورها را تسهیل می کند و ارزش افزوده بالایی برای کشور به همراه دارد.

بلوتوث، اتصالی نوستالژیک به دنیای خاطره‌ها
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 18 =

دکمه بازگشت به بالا