حاشیه‌های پررنگ شرکت‌های فناوری در هفتۀ گذشته

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، اخراج تعدادی از کارمندان مایکروسافت به معظلی جدی برای این شرکت بدل شده است با وجود اینکه مایکروسافت قصد دارد به زودی تعداد کارکنان خود را در ماه‌های آینده افزایش دهد اما در حال حاضر  ایتدا قرار است که برنامۀ کاهش حدود ۱درصدی کارکنان شرکت به اجرا در آید تا نیروهای غیرضروری تعدیل شوند، کمتر از ۱درصد شاید عدد بزرگی به نظر نیاید اما زمانی که محاسبه کنیم و متوجه شویم که ۱ درصد از ۱۸۰هزار پرسنل یعنی بالغ بر ۲هزار موقعیت شغلی، درخواهیم یافت که باید نگران این مسئله بود.

حاشیۀ برای یوتیوب

طی روزهای گذشته قطع استریم موسیقی یوتیوب Lofi Girl حواشی زیادی برای این شرکت ایجاد کرد، این کانال موسیقی در میان دانش‌آموزان علاقه‌مندان زیادی دارد که دوست دارند تا تمرکز خود را به وسیلۀ گوش‌دادن به موسیقی حفظ کنند! هرچند اعتراض‌ها سبب شد تا یوتیوب تصمیم خود را تغییر دهد اما روند رو به رشد دو سالۀ این کانال شکسته شد.

رقابت جدی تیک‌تاک با غول‌های آمریکایی

پس از سال‌ها رشد باورنکردنی تیک تاک ، احتمالاً انتظار دارید که این شبکۀ اجتماعی (UGC) فعالیت کاربران زیادی را از شبکه‌های اجتماعی رقیب فیسبوک، اسنپ‌چت و غیره گرفته باشد. اما آیا شرط می‌بندید که مثلاً Google Maps را نیز تحت تأثیر قرار داده باشد؟

تعطیلی یکی از استارتاپ‌های بزرگ پاکستان

Airlift، یکی از برترین استارتاپ‌های پاکستان (فعال در زمینۀ پخش مواد غذایی)، این هفته به طور ناگهانی تعطیل شد. مدیران شرکت روز سه‌شنبه به کارمندان خود اعلام کردند که عملیات تحویل بسته‌های خود را متوقف خواهند کرد.

استعفای یک مدیر ارشد تسلا

 زمانی که در ماه مارس اعلام شد که مدیر هوش مصنوعی تسلا، آندری کارپاتی به طور موقت دست از کار کشیده است، شایعه شد که این اولین قدم برای خروج رسمی‌تر وی از شرکت است. کارپاتی روز چهارشنبه اعلام کرد که خارج از شرکت است. کارپاتی می‌گوید که «برنامه مشخصی» برای آینده ندارد.

مشکل ارتباطات و شبکۀ اینترنت سه منطقۀ روستایی شهرکرد تا پایان سال مرتفع می‌شود
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام/

 

خبرنگار: زهرا وجدانی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 7 =

دکمه بازگشت به بالا