​اتمام پروژه‌های بهداشتی، مناطق محروم در اولویت هستند

​معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: اتمام پروژه‌های بهداشتی، مناطق محروم و پروژه‌های مربوط به قانون جوانی جمعیت در اولویت هستند.


به گزارش ایلنا بهروز رحیمی با بیان این مطلب در اجلاس روسای دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مازندران، گفت: به دستور وزیر بهداشت اتمام پروژه‌های بهداشتی، مناطق محروم و مرزی و پروژه‌های در راستای قانون جمعیت در اولویت هستند. 


وی با تاکید بر ضرورت نقش آفرینی روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در تدوین برنامه هفتم توسعه، افزود: برخی از مواد قوانین بالادستی همچون قوانین برنامه مربوط به حوزه سلامت بوده و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور باید در تدوین برنامه هفتم نقش آفرینی کنند. 


وی که به عنوان مسئول «کارگروه بهره‌وری منابع فیزیکی و منابع انسانی» سخن می‌گفت، اظهار کرد: بهره وری را با بیشترین میزان دسترسی به اهداف با مشارکت مالی عادلانه و پاسخگویی می‌توان افزایش داد. 


معاون توسعه مدیریت و منابع گفت: تصمیم بهره‌ورانه باید منطبق بر نیازها باشد، در اولویت‌های سلامت و جامعه باشد و انتظارات خدمت گیرندگان را تامین کند. 


رحیمی یکی از منابع تامین مالی را اجرای قانون فروش و مولدسازی اموال دولتی دانست و بیان داشت: طبق مدل سازمان بهداشت جهانی تامین و تولید منابع لازم است و روسای دانشگاه‌ها برای اجرای این قانون باید وقت بگذارند. همچنین تسهیلات بانکی، تهاتر، اوراق مالی اسلامی، فاینانس، اعتباراتِ محرومیت‌زدایی و مشارکت با بخش‌های غیردولتی برای اجرای طرح‌ها راه‌های دیگر تولید منابع هستند. 


وزارت بهداشت نمونه بارز کنار هم قرار گرفتن صنعت و دانشگاه 

تاکید شهردار تهران بر پیگیری نظارت بر ایمنی اماکن تجاری و انبارهای پیرامون آن
هم اکنون بخوانید


بر اساس گزارش وبدا، وی تصریح کرد: وزارت بهداشت نمونه بارز کنار هم قرار گرفتن صنعت و دانشگاه است که خروجی آن دستاوردهای کنونی شده است. ادغام بهره وری را افزایش داده و جداسازی آموزش از نظام سلامت به این بهره‌وری ضربه اساسی می‌زند. 


وی در پایان گفت: طبق مصوبه اخیر بودجه‌ای که از محل ارزش افزوده تامین و به نظام سلامت تخصیص یافته و با تاخیر تامین می‌شد باید از این پس هر ماه به حساب وزارت بهداشت واریز شود.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =

دکمه بازگشت به بالا