با ۴ مدل از انواع شیشه خودرو در مدل های مختلف آشنا شوید


شیشه خودرو یکی از مهم ترین بخش های آن است و سرنشینان خودرو را در برابر خاک ، سرما ، اشعه ماورا بنفش، سر و صدا و همچنین گرما  مخافظت می کند. شیشه های خودرو همچنین به رانندگان برای راهنمایی و دیدن مسیر روبرو کمک می کنند.


 هر چند که نام هر دو شیشه است اما شیشه های به کار رفته در جلوی خودرو با شیشه هایی که در منزل شما استفاده شده است به طور کامل  فرق می کند. نکته ای که در این بین وجود دارد این است که اگر شیشه خانه ها و پنجره ها بشکند، این شیشه ها به تکه های زیادی تبدیل شده و هر کدام برای شما بسیار خطرناک خواهد بود، اما اگر شیشه خودرو بشکند، برای کسی خطر ندارد .


شیشه های خودرو یا سکوریت شده یا لمنیت شده است، شیشه های استفاده شده در قسمت جلو و عقب خودرو سکوریت شده و شیشه های جلوی خودرو از آنجا که باید محکم تر باشد، باید به صورت چند لایه ای ساخته شوند. در این مطلب قصد داریم شما را با انواع شیشه خودرو و نحوه قرار گیری و نصب آن آشنا کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید که قرار است نکات جالبی را در مورد شیشه های خودرو برای شما توضیح دهیم.


ایمنی در شیشه خودرو و انواع آن


در زمان های گذشته و هنگام  تولید انواع خودرو از شیشه های بسیار معمولی استفاده می کردند که در هنگام بروز تصادفات و در هنگام خرد شدن می توانست بسیار برای سرنشنیان خطرناک باشد و دلیل آن نیز این می باشد که این شیشه ها به تیکه های بسیار زیادی تبدیل می شدند.


در سال ۱۹۹۹ بود که هنری فورد در تولید خودروهای خودش موضوع ایمنی در این قطعات بسیار مهم را مورد توجه خود قرار داد و تحولی بزرگ در این صنعت بوجود آورد جنس شیشه هایی که توسط فورد برای خودروها عرضه شد از جنس لمینت بود و از آنجا به بعد بقیه خودروسازان نیز شیشه های خود را از جنس لمینت ساخته اند. در ادامه قرار است به انواع شیشه خودرو بپردازیم.


شیشه لمینت


شیشه ای که در قسمت جلوی اتومبیل شما استفاده می شود بسیار متفاوت از شیشه های لمینت است و  همانطور که گفتیم ریشه آن به دهه  ۱۹۹۰ برمی گردد، نحوه تولید این شیشه نیز به این شکل است که دو ورقه شیشه را با استفاده از پی وی بی به هم می چسبانند  و این زمانی است که شیشه مناسب برای خودرو تولید می شود. لایه ایمنی ای که از پی وی بی استفاده می شود به بدین صورت می باشد که این مواد شیشه ها را به صورت یکپارچه در می آورند و هنگام  شکستن فرو نمی ریزند تا آسیبی به سر نشینان خودرو وارد نشود. از دیگر مزیت های این لایه نیز جذب درصد بالایی از اشعه  فرابنفش می باشد. لازم به ذکر است که جنس به کار رفته در اکثر خودروها مانند شیشه هیوندا  به همین شکل و به صورت کامل پیشرفته تر ساخته می شود.

بازار متشکل ارزی پنج‌شنبه و جمعه تا ساعت ۱۸ فعال است
هم اکنون بخوانید


شیشه های لمینت بیشتر در صنعت خودرو سازی کاربردهای فراوانی به دلیل ایجاد ایمنی دارد اما مهم از این شیشه در هر جایی که امکان ضربه به آن وجود دارد نیز کاربرد دارد برخی از فروشگاه ها و مغازه ها نیز این نوع شیشه استفاده می کنند.


462325555


شیشه حرارت دیده


این نوع شیشه ها برای قسمت های عقب و شیشه های جانبی خودرو استفاده می شود هر چند که مانعی بزرگی برای استفاده از شیشه های لمینت برای این قسمت های خودرو وجود ندارد اما به دلایلی خودروسازان از این شیشه های حرارت دیده استفاده می کنند. نام دیگر شیشه های مورد استفاده در این قسمت های جانبی و عقب خودرو از نوع سکوریت نیز می باشد. شکستن این شیشه ها مانند شیشه های لمینت نیست اگر فردی برروی آن پرتاب شود مانند یک بالشتک عمل کند ولی به صورتی است که اگر شیشه های خودرو شکسته شوند به تکه های بزرگ تبدیل نشده و خطری را برای سرنیشنان خودرو ها ایجاد نمی کند این شیشه ها هنگام خرد شدن به تیکه های بسیار ریزی تبدیل می شوند که آسیبی به فرد وارد نمی کنند.


همانطور که از شیشه های لمینت در خارج از خودروسازی استفاده می کنیم از شیشه های سکوریت و به اصطلاح حرارت دیده هم می توان درساخت ظروف و همچنین عینک سازی استفاده کرد.


شیشه دودی


در واقع این نوع از انواع شیشه اتومبیل جزوی از شیشه ها نیست و در واقع برچسبی است که بسیاری از رانندگان برای لوکس بودن و زیبایی برروی خودرو خود می چسباندن و شیشه خودروهای خود را دودی می کنند.دودی کردن شیشه خودرو امری است که می تواند توسط رانندگان و خود فرد نیز انجام شود.

تحلیل بازار طلا و سکه در هفته ای که گذشت
هم اکنون بخوانید


شیشه المنت دار


به احتمال زیاد و تقریبا در همه خودروها خطوط رنگی و قرمز برروی شیشه های عقب خودروها را دیده اید و در زمان بخار کردن خودرو و روشن کردن دکمه ضد بخار شیشه خودرو این شیشه ها موجب می شوند که بخار موجود برروی شیشه های عقب خودر پاک شوند تا رانند هدید بهتری را در عقب خودرو خود داشته باشد.


ترمیم شیشه خودرو


به طور کلی شیشه خودرو قیمت بالایی دارد و از آنجایی که پیدا کردن شیشه های فابریک کاری بسیار سخت می باشد  واحتمالا قیمت های بسیار زیادی را باید برای این کار بپردازید باید این نکته را هم اضافه کنیم که هنگام ترک برداشتن و یا شکسته شدن قسمت کوچکی از شیشه خودروهای خود می توانید از لیزر برای ترمیم شیشه استفاده کنید البت نکته هایی که در انی بین وجود دارد این است که هزینه لیزر کردن شیشه های خودرو نیز کم نیست و اما اگر به دنبال تعویض شیشه خودروهای خود هستید توصیه ما این است که از شیشه های ایرانی در مقابل شیشه های چینی استفاده  کنید.


نانو کربن در نسل جدید شیشه ها


محققان خودروسازی و توسعه  محصول در کمپانی های بزرگ به تحقیقات جدیدی در زمینه ساخت این قطعات رسیدند مثلا غول بزرگ خودرو سازی آلمانی برای ساخت شیشه بی ام و  استفاده از فیبر نانو کربن را در شیشه های خودرو استفاده می کنند که این امر موجب مقاومت بسیار بیشتر این شیشه ها می باشد.


852100000


تعویض شیشه خودرو


نصب و تعویض شیشه خودرو کاری است که از عهده هر کسی بر آید و مالکان و رانندگان قطعا نمی توانند که خودشان این کار را انجام بدهند و نکته ای که در این مورد وجود دارد این است که تعویض شیشه هر گونه شیشه خودرو چه جلو باشد و چه عقب توسط باید توسط متخصصان این حوزه انجام شود و همچنین این کار توسط ابزار هایی مناسب این کار انجام می شود. یکی از معتبرترین مراکزی که تجربه ای بسیار طولانی در زمینه نصب و فروش انواع  شیشه و آینه در شرق تهران را دارد اتحاد گلس می باشد که با نام شیشه اتومبیل اتحاد نیز شناخته شده است شما می توانید با کارشناسان این مجموعه برای این کار تماس حاصل نمایید.


شماره تماس مجموعه شیشه اتومبیل اتحاد : -۷۷۷۸۱۳۳۷۰۲۱


پایان رپرتاژ آگهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 20 =

دکمه بازگشت به بالا