دستیابی به " شهر هوشمند" نیازمند تدوین برنامه جامع و کاربردی در فضای مجازی است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر لزوم اهمیت محتواهای فضای مجازی این امر را عامل مهمی در تحقق و رسیدن به یک “شهر هوشمند” عنوان کرد.


به گزارش ایلنا؛  مهدی کشاورز در نشستی صمیمانه با دبیر شورایعالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور که عصر دوشنبه ۱۹ اردیبهشت در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد، گفت: برنامه کاری و عملکرد همیشه یک حالت روزمرگی یا تدافعی دارد که با وجود بیش از ۷۰ سامانه در حوزه های مختلف مردم همچنان از این فضا ناراضی هستند.


به گفته مهدی کشاورز تدوین برنامه جامع و کاربردی در تمام حوزه ها و بر اساس نیازهایی که یک شهر هوشمند واقعی دارد برای هریک برنامه و تیم اجرایی در نظر گرفته می شود.


کشاورز “حکمروایی هوشمند، شهروند هوشمند، محل زندگی هوشمند، اقتصاد هوشمند، حمل و نقل هوشمند، انرژی هوشمند” را شش محور مهم یک شهر هوشمند برشمرد و افزود: برای رسیدن به یک شهر هوشمند باید محتواهای فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد.


مهدی کشاورز با تاکید بر این که باید در ابتدا هوشمندسازی را از خود آغاز کنیم، تصریح کرد: بیشترین مشکل تمام حوزه ها در کشور به دلیل عدم برخورداری از سطح سواد عمومی مطلوب است.


کشاورز با بیان این که در کشور نمی توان ایده های خوب را عملی کرد، گفت: تمام دستگاه های موظف در مناطق آزاد هماهنگ با مدیرعامل سازمان به عنوان بالاترین مقام اجرایی که حکم آن توسط مقام ریاست جمهوری امضا می شود هستند اما متاسفانه در جزیره کیش این گونه نیست.

توخل گزینه جانشینی ژاوی در بارسلونا
هم اکنون بخوانید


وی با اشاره به مشکلات موجود در کیش گفت: مشکلاتی مانند خودرو، فضای مجازی و آب و برق در جزیره وجود دارد که مکاتبات زیادی در این خصوص انجام شده است ولی در فضای مجازی کسی این موضوع را نمی پذیرد.


مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر این که فضای مجازی در بسیاری از حوادث و رویدادها موثر واقع شده است، گفت: فضای مجازی در اپیدمی کرونا، بحران ها، آگاهی دادن های کوچک و هدفمند، نقش مطلوب و بسزایی را ایفا کرده است.


مهدی کشاورز انتظار سازمان منطقه آزاد کیش از شورایعالی مجازی را یک انتظار خاص عنوان کرد و گفت: علیرغم وجود قوانین و برخی مسائل و محدودیت هایی که در این منطقه وجود دارد نسبت به ظرفیت های موجود عقب تر هستیم در همین راستا یک برنامه کلی و جامع در خصوص تمام نیازهایی که یک شهر هوشمند واقعی دارد طراحی و برای هریک برنامه و تیم اجرایی در نظر گرفته می شود.


کشاورز در ادامه تصریح کرد: مجریان این طرح بیشتر بخش خصوصی خواهد بود چون جزو کسانی هستند که در قالب شرکت های دانش بنیان و شتاب دهنده ها چابک تر عمل می کنند.


شایان ذکر است این نشست با حضور ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی ایران، برخی از معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش و مسوولان نظامی و انتظامی این منطقه در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی برگزار شد.


 


انتهای پیام/

زائران اربعین حسینی (ع) در سامانه حج و زیارت ثبت نام کنند
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا