کشف اثر از یک نقاش اکسپرسیونیست پس از نود سال

به تازگی یک اثر نقاشی از اگون شیله (نقاش سبک اکسپرسونیست) کشف شده است. این اثر به مدت نود سال ناشناخته بوده و تصویری از عموی هنرمند است که سرپرستی او را به عهده داشته است.


به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از آرت نیوز، یکی از موزه‌های کشور اتریش روز پنجشنبه اعلام کرد که یک اثر نقاشی از اگون شیله پس از نود سال ناشناخته ماندن دوباره کشف شده است. 


شیله این اثر را در دوران نوجوانی (آن زمان که عمویش لئوپولد چیهاچک سرپرستی‌اش را به عهده داشته) خلق کرده است. چیهاچک پس از مرگ پدر شیله در سال ۱۹۰۵، سرپرستی قانونی شیله را به عهده گرفته است. 


ماجرای تولید اثر تازه کشف شده از شیله به این شکل است که نام آن در کاتالوگی مربوط به سال ۱۹۷۲ ارائه شده است. این اثر را یکی از اطرافیان چبهاچک که گوستاو هوبر نام داشته تا سال ۱۹۴۵ نگه داشته است. سپس به یک کلکسیونر اتریشی رسیده و در ادامه، پس از پرس و جوی صاحبان برای بازسازی، مورد توجه موزه قرار گرفته است. 


تابلوی نقاشی شیله که «لئوپولد چیهاچک در حال نواختن پیانو» نام دارد، برگرفته از عکسی سیاه و سفید است که در سال ۱۹۳۰ بر بومی کوچک در اتاق نشیمن نصب شده است. در این اثر  شیله به صورت نیمرخ نشسته و در حال نواختن پیانو است. 


گفتنی است نقاشی مذکور با امانت بلندمدت در موزه «لئوپولد» اتریش که بزرگترین مجموعه آثار این نقاش اکسپرسیونیست را در خود جای داده، به نمایش گذاشته خواهد شد.

حمله پرتغالی‌ها به سانتوس بابت حذف از جام جهانی قطر
هم اکنون بخوانید


در بیانیه‌ای درباره این اثر آمده که موزه مربوطه در تلاش است بودجه لازم را برای به دست آوردن این اثر قدیمی و ناشناخته مانده، تامین کند. 


ورنا گمپر (رئیس مرکز تحقیقات موزه لئوپولد) در بیانیه‌ای گفت: این اثر، «گرایش‌های امپرسیونیستی را آشکار می‌کند که یادآور آثار اولیه شیله است. او اضافه کرده؛ ویژگی‌های رسمی اثر «تأثیر غوطه‌ور شدن کامل در موسیقی» را نشان می‌دهد. 


تصویری از این اثر بخشی از مجموعه توکن غیر قابل تعویض موزه (NFT) از ۲۴ نقاشی و طراحی شیله خواهد بود که با مشارکت یک پلتفرم آنلاین (که با موزه‌ها برای فروش آثار NFT همکاری می‌کند)، تولید شده است. عواید حاصل از مجموعه NFT صرف بازسازی نقاشی و صندوق تملک موزه خواهد شد. لازم به یادآوری است که این اثر توسط موزه لودویگ بازگردانده شده و در ساتبی به فروش می‌رسد.


گفتنی است اگون شیله نقاش اتریشی و یکی از شاگردان گوستاو کلیمت بود که از او به عنوان یکی از نقاشان مهم فیگوراتیو اوایل قرن بیستم و یکی از هنرمندان اکسپرسیونیست یاد می‌کنند. او پیش از مرگش بر اثر وبا در سن بیست و هشت سالگی، فعالیت پرباری در زمینه هنر داشته است.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 4 =

دکمه بازگشت به بالا