بررسی طرح‌ها در مجلس طبق آیین‌نامه و به نوبت صورت گیرد

نماینده مردم تهران در مجلس خواستار رعایت نوبت در روند رسیدگی به طرح‌ها در مجلس شورای اسلامی شد.


به گزارش ایلنا، رضا تقی پورانوری در جلسه علنی امروز (شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به هیأت رئیسه درباره نحوه اداره جلسات و رعایت نوبت طرح‌ها گفت: با توجه به اینکه سامانه قانونگذاری و نظارت در مجلس وجود دارد، انتظار داریم طرح‌ها به نوبت و مطابق آیین‌نامه داخلی مطرح شود اما متأسفانه گزینشی و سلیقه‌ای بوده و این سامانه متولی مشخصی ندارد.


نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس  در مجلس در ادامه با ذکر مثالی عنوان کرد: بنده طرح الزام به انتشار داده‌ها و اطلاعات را در ۶ آبان ۹۹ یعنی حدود یک سال و نیم پیش در سامانه ثبت کردم که وضعیت آن هنوز در وضعیت تعیین کمیسیون است در حالی که این طرح اساسا به موضوع شفافیت مربوط بوده که ماه‌ها در مجلس بدون دلیل معطل مانده است.


وی همچنین اضافه کرد: یکی از مباحث شفافیت، نحوه اداره جلسات هیأت رئیسه است که هم اکنون بدون خبرنگار و پشت درهای بسته صورت می‌گیرد و پس از آن صورتجلسه نیز اعلام نمی‌شود، این در حالی است که شما سوگند یاد کرده‌اید که به این مباحث وفادار باشید.


عضو مجمع نمایندگان استان تهران در پایان خاطر نشان کرد: هیأت رئیسه مجلس سخنگوی رسمی دارد اما اخبار رسمی هیأت رئیسه از جایگاه‌های غیررسمی اعلام می‌شود که این موضوع نیز مورد انتقاد است.


 


انتهای پیام/

فاصله زیادی تا اجرای کامل «پرونده الکترونیک سلامت» وجود دارد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − هفت =

دکمه بازگشت به بالا