جزئیات برگزاری آزمون المپیاد علمی دانشجویی کشور اعلام شد

آزمون غیرمتمرکز بیست و هفتمین دوره المپیاد علمی_دانشجویی کشور ۲۳ اردیبهشت و آزمون متمرکز این المپیاد در روزهای ۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت ماه جاری برگزار خواهد شد.


به گزارش ایلنا، آزمون غیرمتمرکز بیست و هفتمین دوره المپیاد علمی–دانشجویی کشور در سه مرحله با نظارت سازمان سنجش آموزش کشور توسط دانشگاه‌های مربوطه در مناطق دهگانه دانشگاه‌های تربیت مدرس، تبریز، مازندران، بوعلی سینا همدان، رازی کرمانشاه، اصفهان، شیراز، شهید باهنر کرمان، فردوسی مشهد و شهید چمران اهواز چند روز قبل از آزمون کارشناسی ارشد و در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.


سپس آزمون متمرکز المپیاد علمی- دانشجویی همزمان با آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ در روزهای ۲۸، ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت برگزار خواهد شد.


زمان برگزاری آزمون مرحله نهایی المپیاد علمی- دانشجویی کشور نیز از طریق درگاه اطلاع‌رسانی مرکز المپیاد سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی https://olympiad.sanjesh.org/Fa/Default.aspx اعلام خواهد شد.


این دوره از المپیاد علمی- دانشجویی کشور در ۲۳ رشته زبان و ادبیات فارسی، الهیات و معارف اسلامی، علوم اقتصادی، علوم تربیتی، حقوق، شیمی، فیزیک، زیست شناسی، ریاضی، آمار، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی کشاورزی (زراعت و اصلاح نباتات)، طراحی صنعتی، علوم جغرافیایی، علوم زمین، مهندسی مواد و متالوژی، روانشناسی، مهندسی صنایع و «سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت» برگزار می‌شود.


هر ساله آزمون مرحله نهایی در دو روز متوالی و به صورت متمرکز در شهر تهران توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شد، اما در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ با توجه به شرایط و شیوع بیماری کرونا و همچنین ضرورت حفظ سلامت و رفاه حال متقاضیان المپیاد مقرر شد آزمون مرحله نهایی توسط این سازمان در دانشگاه‌های مراکز مناطق دهگانه و در یک روز برگزار شود.

استفاده از ظرفیت‌های مردمی بسیاری از مشکلات را حل می‌کند
هم اکنون بخوانید


همچنین با توجه به شرایط بیماری ناشی از ویروس کرونا در کل دنیا امکان برگزاری آزمون بین‌المللی المپیاد علمی-دانشجویی در کشور فراهم نیست و در این دوره نیز برگزار نمی‌شود.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =

دکمه بازگشت به بالا