کشتی فرنگی قهرمانی آسیا| غایب المپیک، تنها طلایی ایران در آسیا/ ملی‌پوش ایران با یک باخت برنزی شد!

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا از صبح امروز در ۵ وزن اول در اولانباتور مغولستان آغاز شد که تیم کشورمان در حالی که چند شکست غیرقابل انتظار را در مسابقات مقدماتی تجربه کرد، با یک طلا و دو برنز به کار خود در روز نخست خاتمه داد.

در وزن ۵۵ کیلوگرم، علی نوربخش در دور اول با نتیجه ۱۰ بر ۵ مغلوب آروجان هالاکورکی دارنده مدال برنز آسیا از هند شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، نوربخش از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۶۳ کیلوگرم، ایمان محمدی در دور نخست با نتیجه ۱۲ بر ۴ بالجینیام دامجین از مغولستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد مقابل کنسوکه شیمیزو، دارنده مدال برنز جهان از ژاپن با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. محمدی در این مرحله مقابل میرامبک آیناگولوف، دارنده مدال نقره و برنز جهان از قزاقستان با نتیجه ۱۴ بر ۳ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. و با توجه به حضور نیافتن احمد النکدالی از سوریه، به مدال برنز این وزن دست یافت.

در وزن ۷۷ کیلوگرم، عارف حبیب اللهی در دور نخست با نتیجه ۹ بر یک مقابل آکژول محموداف، دارنده مدال نقره المپیک از قرقیزستان مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال وی نیز به  دیدار رده بندی راه یافت. حبیب اللهی برای مدال برنز باید به مصاف کیم هیون وو قهرمان المپیک و جهان از کره جنوبی می‌رفت که این حریف در مبارزه حاضر نشد تا نماینده ایران با یک باخت صاحب مدال برنز آسیا شود.

توسعه وزرش همگانی و خدمات در راستای کشف استعدادهای درخشان
هم اکنون بخوانید

در وزن ۸۷ کیلوگرم، ناصر علیزاده در دور اول با نتیجه ۷ بر یک مقابل ملیس آیتبکوف از قرقیزستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل نورسلطان تورسینوف قهرمان آسیا از قزاقستان با نتیجه ۳ بر صفر به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. علیزاده در فینال جالگاسبای بردیمراتوف، دارنده مدال برنز جهان از ازبکستان را ۳ بر یک شکست داد و به تنها مدال طلای روز اول ایران رسید. علیزاده در حالی طلایی شد که ایران در این وزن نتوانست با حسین نوری و ناصر علیزاده که به دو مسابقه گزینشی آسیایی و جهانی اعزام شده بودند سهمیه المپیک بگیرد.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امیر قاسمی در دور اول با نتیجه ۵ بر صفر مقابل پریم پریم از هند به پیروزی رسید. وی در دور دوم مقابل مومینجان عبداله‌یف دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی از ازبکستان با نتیجه ۹ بر ۸ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد مقابل حریف کره‌ای، وی نیز از دور رقابت‌ها کنار رفت.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + نه =

دکمه بازگشت به بالا