نقش دولت‌های پیشین در ریشه گرانی‌ها و تورم، وظیفه مسئولان اجرایی در کنترل قیمت‌ها را نفی نمی‌کند

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ریشه گرانی‌ها در تورم ناشی از عملکرد دولت های پیشین است، گفت اما این مسأله وظیفه دستگاه‌های مربوطه را در کنترل قیمت‌ها نفی نمی کند و امیدوارم تلاش های شبانه روزی آنها در مهار زدن بر افسار گرانی‌ها هرچه زودتر به نتیجه برسد و نگرانی‌های مردم در تأمین معیشت برطرف شود.


به گزارش ایلنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۸ فروردین ماه) در نطق پیش از دستور خود، گفت: فرا رسیدن سالروز ولادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) را به تمامی مردم عزیز ایران و عموم محبان و شیعیان آن حضرت در سراسر جهان، تبریک و تهنیت می گویم.


رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران نظام، مجموعه ای از تذکرهای اخلاقی عمیق و توصیه های کاری دقیقی بود که راه عبور از مسیر پرپیچ و خم کارآمدی نظام را نشان می دهد، افزود: در نظر داشتن رضای الهی در کارها، پرهیز از رفتارهای نمایشی، دوری از غرور و انفعال و مغتنم شمردن فرصت، مسئولیت تکلیفی برای عموم مسئولان کشور محسوب می شود اما نمایندگان محترم مجلس این رهنمودها را باید به طور ویژه نصب العین قرار دهند چرا که در بسیاری از مناطق کشور، نمایندگان در نظر مردم نزدیک ترین نمونه از مسئولان کشوری هستند و کار درست و غلط یک نماینده نقشی مؤثر در اعتماد مردم به کلیت نظام خواهد داشت.


وی ادامه داد: علاوه بر این، رهبر معظم انقلاب توصیه کاری مهمی نیز در این دیدار بیان کردند که بخش هایی که مربوط به مجلس است حتما مورد توجه همه نمایندگان قرار خواهد گرفت اما در این بین با توجه به اهمیت زیاد برنامه هفتم توسعه، ضروری است توضیح داده شود که مجلس یازدهم معتقد است با تعیین پیشران اصلی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باید مدل برنامه نویسی برنامه هفتم متحول شود تا به جای کلی گویی و تصویب مجموعه ای از احکام آرمانی غیرقابل دستیابی، برنامه ای عملیاتی را تصویب کنیم که همه ظرفیت های کشور را بر اولویت های مشخص، هماهنگ و هم افزا کند.

آیین‌نامه کمیسیون تلفیق تدوین می‌شود/ پیش‌بینی پایان بررسی کلیات لایحه بودجه تا سه‌شنبه
هم اکنون بخوانید


قالیباف در ادامه با اشاره به اینکه در همین راستا از سال گذشته بحث های کارشناسی در کمیسیون های مجلس و مرکز پژوهش ها صورت گرفته و مجلس آماده است هماهنگ و هم افزا با دولت در اسرع وقت این برنامه را به تصویب برساند، اظهار داشت: ان شاءالله با عمل به توصیه های اخلاقی، شخصی و اجتماعی رهبر معظم انقلاب و توصیه های کاری ایشان بتوانیم بیش از پیش در ایفای وظیفه مسئولیت خود در پیشگاه مردم سربلند باشیم.


رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان گفت: در ادامه، نکته بسیار مهم دیگری که لازم است مورد توجه مسئولان اجرایی قرار گیرد، وضعیت گرانی ها مخصوصا اقلام اصلی، معیشت و رفاه مردم است. درست است که ریشه گرانی ها در تورم ناشی از عملکرد دولت های پیشین بوده اما این مسأله وظیفه دستگاه های مربوطه را در کنترل قیمت ها نفی نمی کند و امیدوارم تلاش های شبانه روزی آنها در مهار زدن بر افسار گرانی ها هرچه زودتر به نتیجه برسد و نگرانی های مردم در تأمین معیشت برطرف شود.


وی همچنین به محکوم کردن اقدام صهیونیست ها در کشتار فلسطینیان و هتک حرمت مسجدالاقصی پرداخت و گفت: کشتار هدفمند مردم مظلوم فلسطین به دست جنایتکاران صهیونیست و هتک حرمت مسجدالاقصی را به شدت محکوم کنیم که این قبیل اقدامات بیانگر ترس روزافزون رژیم اشغالگر صهیونیستی از مقاومت شجاعانه مردم فلسطین است. به اشغالگران هشدار می دهیم که آتش خشم تاریخی مسلمانان از هر زمانی شعله ورتر شده و مجازاتی سخت و در هم کوبنده در انتظار آنها است.

سازوکار ارائه فهرست انتخاباتی مجلس شورای اسلامی مشخص شد
هم اکنون بخوانید


قالیباف در ادامه با بیان اینکه خون شهید، راه حق را آشکار، مجاهدان فی سبیل الله را مصمم و صف منافقان را از مؤمنان جدا می کند، گفت: فلسطین بیدارتر از همیشه است و ناقوس مرگ اشغالگران و متجاوزان به صدا درآمده است.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =

دکمه بازگشت به بالا