سفال‌منش: در صورت نیاز به ملی‌پوشان سابق، آنها را دعوت می‌کنیم/ جوانگرایی باید از ۵ سال پیش آغاز می‌شد

شهاب‌الدین سفال‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره نتایج تیم ملی فوتسال ایران در مرحله انتخابی جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: از لحاظ نتیجه به ایده‌آلِ خودمان رسیدیم. سه پیروزی با تعداد گل بالا کسب کردیم و در نهایت به جام ملت‌های آسیا راه یافتیم که هدف اصلی ما بود. ساختار تیمی جدیدی در دفاع و حمله شکل دادیم و از تاکتیک‌های ویژه استفاده کردیم تا ببینیم بازیکنان، توان رساندن ما به اهداف تاکتیکی را دارند یا خیر. تیم فعلی به تازگی شکل گرفته است و بیشتر بازیکنان،‌ سابقه بازی کنار یکدیگر را نداشته‌اند.

 

از این به بعد به اهداف‌مان می‌رسیم
وی با بیان اینکه کادر فنی تیم ملی، دست خود را به سوی همه مربیان و فوتسال کشور دراز می‌کند، تصریح کرد: نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کرده‌ایم و فکر می‌کنم از این به بعد به اهداف‌مان می‌رسیم. نسل تازه‌واردی به تیم ملی وارد شده و فلسفه کاری ما جدید است. اجرای این فلسفه به زمان و دیدارهای مختلف تدارکاتی نیاز دارد که امیدوارم با حمایت فدراسیون فوتبال، با تیم‌های بزرگ جهان بازی کنیم.

تماشاگران قرقیزستانی، بازیکنان ما را تحت تأثیر قرار داده بودند
مربی تیم ملی فوتسال ایران در مورد اینکه این تیم در نیمه‌های نخست دیدار با ترکمنستان و قرقیزستان عملکرد مقتدرانه‌ای ارائه نکردند، خاطرنشان کرد: دیدار با ترکمنستان را با نظم بسیار خوبی آغاز کردیم و به اهداف خود رسیدیم. در بازی با قرقیزستان هم تماشاگران، جوّ خاصی در سالن ایجاد کردند و این شرایط، بازیکنان ما را تحت تأثیر قرار داده بود. حریف روی اشتباه فردی ما به گل رسید، اما روند کلی‌مان رو به رشد بود و برنامه‌های تاکتیکی تیم ملی منجر به موفقیت شد.

محدودیتی در تامین ارز مورد نیاز تجارت خارجی کشور وجود ندارد
هم اکنون بخوانید

 

جوانگرایی باید از ۵ سال پیش آغاز می‌شد
سفال‌منش درباره فاصله تیم متحول شده ملی ایران با تیم‌های سطح اول آسیا مانند تایلند و ژاپن به تسنیم گفت: تیم‌های آسیایی چندین سال است که کار می‌کنند. جوانگرایی تیم ملی باید از پنج سال پیش آغاز می‌شد تا الان نتیجه آن را ببینیم. نفرات جدید تیم باید میدان ببینند و در دیدارهای تدارکاتی آبدیده شوند. می‌توانیم بگوییم که (از کشورهای آسیایی) فاصله گرفته‌ایم و باید این فاصله را با دیدارهای دوستانه کاهش بدهیم.

فوتسال , تیم ملی فوتسال ایران ,

باید از نتیجه‌گرایی فاصله بگیریم
وی با بیان اینکه بازیکنان جوان در میدان پخته می‌شوند، خاطرنشان کرد: باید از نتیجه‌گرایی فاصله بگیریم. باید استعدادها را پیدا کنیم، به آنها فرصت بدهیم و صبور باشیم تا این نفرات آماده میادین جهانی شوند. مقدمات بازی‌های دوستانه فراهم شده و با سرمربیان تیم‌های بزرگی صحبت کردیم که فدراسیون فوتبال باید نامه‌نگاری‌ها را انجام بدهد.

برای زمان آغاز لیگ برتر قول مساعدی از سرپرست سازمان لیگ فوتسال شدیم
مربی تیم ملی فوتسال در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است کادر فنی این تیم مجدداً به سراغ ملی‌پوشان سابق برود یا خیر، عنوان کرد: ملی‌پوشان جدید فشار زیادی را در اردوی تیم ملی تحمل کرده‌اند و منتظریم تیم‌های باشگاهی خود را انتخاب کنند. تاریخ لیگ برتر را مشخص کردیم و امیدوارم مسابقات در همان زمان آغاز شود. در این زمینه قول مساعدی از سرپرست سازمان لیگ فوتسال گرفتیم. همه بازیکنان و جوانان فرصت کمک به تیم ملی را دارند و هیچ استعدادی از چشم کادر فنی پوشیده نیست.

 

اگر به ملی‌پوشان سابق احساس نیاز کنیم، آنها را به تیم ملی دعوت خواهیم کرد
سفال‌منش با بیان اینکه ملی‌پوشان پیشین هم عضوی از خانواده فوتسال هستند، اظهار داشت: اگر نیاز پیدا کنیم، آنها را به تیم ملی دعوت خواهیم کرد. کسی را از تیم ملی کنار نگذاشته‌ایم و می‌خواهیم نفرات جدیدی به فوتسال کشور معرفی کنیم. جایگزین کردن بازیکنانی چون حسن‌زاده، جاوید، صمیمی و توکلی بسیار بسیار سخت است و تلاش کردیم فرصت را در اختیار جوانان قرار بدهیم. اگر به ملی‌پوشان سابق احساس نیاز کنیم و آنها در سطح اول بدرخشند، از این نفرات استفاده خواهیم کرد.

نصرتی: تیم ملی شادابی و طراوت بازی با اروگوئه را نداشت/ کی‌روش دستش را «رو» نکرد
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا