واکنش زاکانی به فعالیت داماداش در شهرداری/ تشریح اقدامات قرارگاه حمل و نقل

شهردار تهران در واکنش به اینکه آیا داماد او همچنان در شهرداری مشغول به کار است گفت: این صحبت‌ها همان دروغ‌های شب ۱۳ است که یادشان رفته سیزدهم بگویند. متاسفانه حیا هم نمی‌کنند و اسناد آن را نیز فتوشاپی منتشر می‌کنند.


به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه جلسه امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با تشکیل قرارگاه حمل و نقل قرار است شاهد چه تغییر و تحولی باشیم، گفت: یک سر فصل جدید در حوزه دانشی است و بهره مندی از این حوزه در ساحت‌های مختلف حوزه بشری است. کاری است که دنیا انجام می‌دهد و به بهترین نحو از دانش استفاده و فرایندها را اصلاح می‌کند و در مسیر بهره مندی از دانش با اصلاح فرایندها برای مردم تسهیلات ایجاد می‌کند. 


وی ادامه داد: امروز در شهر تهران مترو، اتوبوس و تاکسی داریم و زمانی هست که از تک تک اینها به روش‌های متداول امروزه استفاده می‌کنید، اما زمانی است که این ظرفیت‌ها را به ظرفیت‌های فناورانه تبدیل می‌کنید، برای مثال تاکسی‌های اینترنتی و در این راه با استفاده از ظرفیت‌های مردمی باری را از دوش شهر برداریم. 


زاکانی در ادامه گفت: تفاوت‌های زیادی بین سازمان فاوای شهرداری و سازمان فناوری‌های نوین وجود دارد. تعریف سازمان فاوا مشخص است و ناظر به سامانه‌ها کار می‌کند اما فعالیت سازمان فناوری‌های نوین فعالیت گسترده‌ای است که تفاوت‌های بسیاری دارد. در واقع بستری برای ارائه خدمات اینترنتی است و فعالیتش با سازمان فاوا متفاوت است. 


کشف عتیقه‌های سه هزار ساله
هم اکنون بخوانید

شهردار تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا همچنان داماد او در شهرداری تهران مشغول به کار است، گفت: این صحبت‌ها همان دروغ‌های شب ۱۳ است که یادشان رفته سیزدهم بگویند. متاسفانه حیا هم نمی‌کنند و اسناد آن را نیز فتوشاپی منتشر می‌کنند. 


زاکانی در رابطه با فعالیت انواع قرارگاه‌ها توسط شهرداری، گفت: پس از تشکیل قرارگاه اجتماعی با مشارکت دستگاه‌های مختلف از جمله سازمان زندان‌ها، دادستانی، دادگستری، ستاد مبارزه با مواد مخدر، استانداری و سایر دستگاه‌ها، فعالیت‌های خوبی در حوزه آسیب‌های اجتماعی و جمع‌آوری معتادان متجاهر صورت گرفت. بهزیستی نیز مجموعه شفق را برای نگهداری و بازپروری زنان معتاد متجاهر فراهم کرده است. علاوه بر این از ابتدای فعالیت قرارگاه تا به امروز ۷۳۰۰ معتاد متجاهر جمع‌آوری و ساماندهی شده است. 


او با بیان اینکه سپاه و بسیج نیز در فرآیند قرارگاه اجتماعی همکاری نزدیکی را داشته‌اند افزود: در جمع آوری معتادان متجاهر با برخی از موارد از جمله کبر و صغر سنی و همچنین مواردی از جمله زخم‌های باز روبرو بودیم که در همین ارتباط تصمیماتی برای ایجاد مراکزی جدید در دستور کار قرار گرفت. تا به امروز ۱۹ جلسه قرارگاه اجتماعی با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف برگزار شده و ۲۳۰ مصوبه در این ارتباط داشته‌ایم که حدود ۸۲ درصد آن‌ها اجرایی شده است. 


شهردار تهران همچنین در خصوص قرارگاه حمل و نقل نیز گفت: این قرارگاه در راستای استفاده از ظرفیت‌های مختلف توسط شهرداری راه اندازی شده تا بتوانیم از ظرفیت‌ها به نحو مطلوب استفاده کنیم. به عنوان مثال از ظرفیت‌ها به صورت یکپارچه در حوزه‌های مختلف بهره بگیریم. 

اقدامات دستگاه قضا برای بهبود فضای کسب و کار
هم اکنون بخوانید


زاکانی درباره قرارگاه مسکن نیز اظهار کرد: این قرارگاه نیز همانند سایر قرارگاه‌ها ناظر بر حوزه مسکن در شهرداری تهران کار می‌کند و بنا دارد نقش خود را پررنگ‌تر ایفا کند. البته در گذشته این نقش محدود بوده اما ما بنا داریم نقش پررنگ‌تری را ایفا کنیم. به همین دلیل احداث واحدهای مسکونی با مشارکت دستگاه‌ها و سازمان‌های دیگر در دستور کار قرار گرفته است. امسال ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در تهران احداث خواهد شد. از این تعداد ۱۲۰ هزار واحد در مناطق مختلف احداث می‌شود که عموما از مناطق بافت فرسوده و زمین‌های ذخیره شهری است. 


شهردار تهران همچنین درباره کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی گفت: پیش از این زمان صدور پروانه ساختمانی ۱۰ ماه بود که بنا داریم تا خرداد ماه این مدت را به ۲ ماه کاهش دهیم.


 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − پانزده =

دکمه بازگشت به بالا