شرکت‌های دانش‌بنیان وارد بورس می‌شوند

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدرضا پورابراهیمی در توضیح نشست روز دوشنبه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در اجرای فرامین مقام معظم رهبری درباره نامگذاری سال ۱۴۰۱ در خصوص اقتصاد دانش‌بنیان، کمیسیون از سورنا ستاری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و معاونان وی دعوت کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: در نشست امروز گزارشی از وضعیت شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه شد؛ براساس آن اکنون حدود ۶ هزار  و ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان فعال در کشور وجود دارد که ارزش بازار آنها حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است که این عدد نسبت به اندازه اقتصاد ایران عدد کوچکی است و باید تقویت شود.

وی تاکید کرد: مصوبه جهش تولید دانش‌بنیان مراحل پایانی خود را طی می‌کند و در هفته‌های آینده پس از تائید در شورای نگهبان به عنوان قانون ابلاغ خواهد شد که از این ظرفیت می‌توان برای تولید و اقتصاد کشور استفاده کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان در بورس که در نشست امروز مطرح شد، عنوان کرد: به دلیل محدودیت‌های موجود مقرر شد از ظرفیت کمیسیون اقتصادی برای حضور این شرکت‌ها در بورس و تامین مالی آنها در بازار سرمایه استفاده شود.

پورابراهیمی راه‌اندازی مجموعه بزرگ شرکت مخاطره‌پذیر را دیگر موضوع بررسی شده در نشست امروز برشمرد و تصریح کرد: به پیشنهاد کمیسیون اقتصادی مقرر شد شرکت مخاطره‌پذیر نیز در بازار سرمایه پذیرفته شود. همچنین مقرر شد در بازه زمانی یک ماهه آینده با همکاری مرکز پژوهش‌ها، کمیسیون اقتصادی و معاونت علمی و فناوری طرح تشکیل شرکت مخاطره‌پذیر اقتصاد ایران را با مشارکت معاونت علمی و فناوری نهایی و عملیاتی کند.

طرح‌های حمایتی از نخبگان برای تحصیل در علوم‌پایه
هم اکنون بخوانید

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: در این جلسه کارگروه مشترکی میان کمیسیون اقتصادی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای رصد موضوعات مرتبط با این حوزه تشکیل شد. مجموعه این اقدامات برنامه میان‌مدت و بلندمدت کمیسیون برای کمک به اقتصاد دانش‌بنیان خواهد بود.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − هفت =

دکمه بازگشت به بالا