تمرد فضای مجازی از دستور دادگاه عالی آمریکا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، بعد از لغو قانون سقط جنین در آمریکا موسوم به پروندۀ Roe v. Wade (رو علیه وید) توسط دادگاه عالی این کشور تقاضا برای خرید آنلاین دارو و خدمات مرتبط با سقط جنین در این کشور افزایش یافت و افراد زیادی به دنبال ارائه دهندگان خدمات قابل اعتماد در فضای مجازی می‌گردند.

ترافیک تولید شده در بستر پلتفرم‌های سقط جنین از راه دور طی چند روز گذشته به شدت افزایش یافته است تا جایی که آمارها حاکی از رشد ۴۵۶ درصدی استفادۀ مردم از این سرویس‌ها است. داده‌های موجود بر بستر Similarweb نشان می‌دهد که طی ماه ژوئن میزان بازدید وب آن‌ها به ۵٫۳ میلیون رسیده است، امری که ارائه دهنده‌های مجازی قرص‌های سقط جنین را وادار به افزایش امکانات زیرساختی خود کرد.

بر اساس اطلاعات موجود در Similarweb، روز ۲۴ ژوئن که رای دادگاه آمریکا منتشر شد، میزان بازدید از سرویس‌های مجازی سقط جنین در آمریکا فقط طی یک روزه به عدد ۴۳۶۷۲۷ افزایش یافت که ۲۵۸۵ درصد رشد نسبت به روز گذشته را نشان می‌دهد، جالب است که روز بعد نیز این آمار بار دیگر ۵۰ درصد رشد کرد.. 

برخی از پلتفرم‌هایی که طی این روزها با افزایش شگف‌آور مراجعه روبرو شدند، عبارتند از؛ Choix، Hey Jane و Just the Pill است که در سال‌های اخیر راه‌اندازی شده‌اند، هدف آن‌ها به زنان در تعداد محدودی از ایالت‌ها نسخه‌های سقط جنین را از طریق پزشکی از راه دور و از طریق پست تحویل دهند.

بر اساس گزارش CNN، از زمانی که دادگاه عالی آمریکا رای به ابطال مجوز سقط چنین و پروندۀ Roe v. Wade داد، پلتفرم Choix شاهد جهش ۶۰۰ درصدی در ترافیک وب بوده است همچنین در کمتر از چهار روز پس از اعلام این رای، Just The Pill بیش از ۲۶۰ درخواست قرار ملاقات آنلاین داشت که طبق گفته شرکت، حدود ۲۰ تا ۲۵ مورد در روز افزایش یافته است به علاوه سرویس هی‌جین شاهد افزایش ترافیک سایت تقریبا تا ده برابر و تقاضای بیماران بیش از دو برابر در مقایسه با میانگین مشابه ماه گذشته بود. آنطور که این شرکت اعلام کرده است، استارت آپ قرص سقط جنین روزانه ۲۵ برابر بیشتر از ۱۵ ماه پیش مراجعه کننده دارد.

وزیر ارتباطات افزایش قیمت ۲ تا ۳ برابری تعرفه‌های پست را تکذیب کرد
هم اکنون بخوانید

سامانه Carafem به عنوان پلتفرمی که برای مردم نوبت پزشکی آنلاین و قرص‌های سقط جنین از طریق پست تأمین می‌کند، بعد از اجرای این قانون با افزایش دوبرابری ترافیک وب مواجه شده است.

موسسه گاتماچر به عنوان سازمانی تحقیقاتی که سال ۲۰۰۰ از سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز فعالیت گرفته است، طی گزارش از انجام نیمی از سقط جنین‌های کشور آمریکا به وسیلۀ قرص‌‌های سقط جنین خبر می‌دهد که جای تأمل دارد.

آنچه در مجموع مبرهن است، همراه نبودن بخشی از مردم آمریکا با این قانون است به همین جهت خرید قرص‌های سقط چنین از سامانه‌های مجازی با رشد بسیار چشم‌گیری همراه شده است.

دربارۀ این مسئله Sneha Pandey، تحلیلگر متخصص داده‌های شرکت Similarweb، گفت: «در طول سال گذشته، ما شاهد رشد پلتفرم‌های ارائه دهندۀ خدمات سقط جنین مجازی بوده‌ایم که اکنون مهمترین بستر مواجهه منفی با دستور جدید دادگاه عالی آمریکا هستند، بسیاری از ایالت‌ها در حال حرکت به سمت ممنوعیت همه اشکال سقط جنین هستند از جمله ۱۹ ایالت که قبلاً سقط‌طب مجازی را ممنوع کرده‌اند اما فکر می‌کنم تا مادامی که این شرکت‌ها به صورت مجازی در حال فعالیت هستند، اجرای ممنویت کامل بسیار دشوار باشد»

انتهای پیام/

 

خبرنگار: زهرا وجدانی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 18 =

دکمه بازگشت به بالا