«چرنوبیل» سربازان روس را فراری داد!

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد در حال بررسی ادعای اوکراینی‌ها در این خصوص است که سربازان روسی که نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل را اشغال کرده بودند، به دلیل سطح بالای تشعشعات و دریافت سطح بالایی از رادیواکتیو، محل را ترک کرده‌اند.

به گزارش اعتماد نو به نقل از گاردین، آژانس اتمی سازمان ملل (IAEA) با این حال اعلام کرده که نمی‌تواند در این زمینه به ادعاهای شرکت نیرو اوکراین اکتفا کرده و نیاز است تا خود شخصا در این زمینه تحقیق کند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته که نیروهای روسیه “به صورت مکتوب، کنترل نیروگاه هسته‌ای را به پرسنل اوکراینی واگذار کرده‌اند”.

کارکنان این نیروگاه گفته‌اند که دیگر “بیگانه‌ای” در این محل وجود ندارد.

نیروهای روسیه در آغاز تهاجم خود به اوکراین، کنترل چرنوبیل را به دست گرفتند.

با این حال روسیه کارکنان اوکراینی را در نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل نگه داشت تا به فعالیت کاری ادامه بدهند.

نیروگاه اتمی چرنوبیل، محل وقوع بدترین فاجعه هسته‌ای جهان در سال ۱۹۸۶ است و در حال حاضر راکتور هسته‌ای در آن فعال نیست با این حال همچنان نیاز به مدیریت دارد.

ایرینا ورشچوک، معاون نخست وزیر اوکراین هم مدعی شده نیروهای روسی که در جنگل‌های اطراف چرنوبیل بودند، در معرض تشعشع قرار گرفته‌اند، اما این ادعا هم قابل تایید نیست.

بر اساس گزارش‌هایی، سربازان روسی که در این محیط بوده‌اند و به “منطقه مرگ” در اطراف نیروگاه هسته‌ای رفته بودند، برای درمان به یک مرکز ویژه پزشکی در بلاروس فرستاده شده‌اند.

شرکت نیرو اوکراین هم‌چنین اعلام کرد، نیروهای روسی شهرک اسلاوتیچ، که کارگران چرنوبیل در آن زندگی می‌کنند را نیز ترک کرده‌اند.

صدا و سیما آثار فاخر VODها را خریده و پخش خواهد کرد؟
هم اکنون بخوانید

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار است ظرف روزهای آتی تیم “کمک و حمایت” خود را به چرنوبیل در شمال اوکراین اعزام کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا