بازی‌هایی که گره قهرمانی لیگ را باز می‌کند

شاهین بیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره شرایط تیم فوتبال استقلال در آستانه بازی با نساجی مازندران در هفته بیست‌ویکم لیگ برتر، اظهار داشت: از زمانی که ریکاردو ساپینتو نفراتش را شناخت، تیم نتیجه گرفت. استقلال با ترکیبی وارد زمین می‌شود که باید شود، نمونه‌اش بازی کردن ابوالفضل جلالی در دفاع چپ و صالح حردانی در دفاع راست. استقلال از نظر مهره مشکلی ندارد بلکه مشکل مهره‌چینی داشت که البته برطرف شده است. استقلال برای قهرمانی نباید حتی یک امتیاز از دست بدهد که منجر به دور شدن از قهرمانی شود. امیدوارم روند فعلی ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به رقابت استقلال با سپاهان و پرسپولیس برای قهرمانی در لیگ تصریح کرد: این سه تیم شانس قهرمانی یکسانی دارند. بازی‌های رودرروی آنها می‌تواند قهرمان لیگ را تا حدودی مشخص کند. استقلال با وجود شکست در دو بازی رفت و برگشت برابر سپاهان تنها سه امتیاز با صدر جدول فاصله دارد. گره قهرمانی این فصل در بازی‌های رودرروی سپاهان – پرسپولیس و دربی باز می‌شود. خوشبختانه استقلال به خواسته‌اش در بحث مهره‌چینی رسیده و اگر زبیر نیک‌نفس اضافه شود کمربند میانی این تیم محکم‌تر می‌شود. زبیر یکی از بهترین هافبک‌‌های دفاعی ایران است.

مدافع پیشین در مورد محرومیت‌های ریکاردو ساپینتو خاطرنشان کرد: اینکه یک مربی در ۳۰،۴۰ درصد فصل محروم باشد، مشکل ساز می‌شود. الان نباید درباره کارنامه ساپینتو صحبت کرد و آخر فصل بهترین زمان است. اگر ساپینتو کمی حرفه‌ای‌تر بود این اتفاقات برای او نمی‌افتاد. او بداند محرومیت‌ها به استقلال ضربه می‌زند. در حال حاضر همه باید به فکر خوشحال کردن هواداران باشند چون آنها تنها دنبال قهرمانی هستند.

بی‌اطلاعی فرستاپن از قهرمانی‌اش در فرمول یک! + عکس
هم اکنون بخوانید

بیانی در رابطه با بدهی سنگین استقلال به آندره‌آ استراماچونی، سرمربی ایتالیایی پیشین آبی‌پوشان گفت: اینها مشکلاتی است که مدیریت‌های قبلی به بار آورده‌ است. صحبت کردن ما هیچ دردی را دوا نمی‌کند. ابتدای این فصل نیز قراردادهایی بستند و هزینه‌هایی کردند که در آنها پرداخت پول استراماچونی پیش‌بینی نشده بود. اگر در زمان خودش پول استراماچونی پرداخت می‌شد این همه جریمه نمی‌آمد. امیدوارم فارغ از بدهی استراماچونی کاری کنند استقلال قهرمان شود و مردم کمی خوشحال شوند.

وی در ادامه در خصوص بحث انتخاب سرمربی جدید تیم ملی فوتبال یادآور شد: هر صحبتی انجام دهیم به درد نمی‌خورد و کار خودشان را می‌کنند. قبل از جام جهانی سرمربی تیم ملی را برکنار کردند و کارلوس کی‌روش را آوردند. همه می‌دانستند کی‌روش برای نشستن روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی حتی حاضر است پول بدهد. او به خواسته‌اش رسید و الان سرمربی تیم ملی قطر شد. کسانی که فوتبالی هستند به نوعی این مسائل را می‌دانند. کی‌روش دلش به حال فوتبال ایران نسوخت. او تنها دنبال نشستن روی نیمکت تیم ملی برای حضور در جام جهانی بود و به خواسته‌اش نیز رسید.

پیشکسوت فوتبال ایران در پایان گفت: با مشکلات ارزی انتخاب گزینه خارجی یعنی بیراهه رفتن. ما گزینه‌های داخلی داریم که می‌توانند در جام ملت‌های آسیا تیم ملی را هدایت کنند. کسانی که به عنوان گزینه داخلی مطرح می‌شوند شایسته هستند. فرهاد مجیدی در استقلال نتایج فوق‌العاده‌ای کسب کرد و اکنون در امارات مربیگری می‌کند. کارنامه امیر قلعه‌نویی با قهرمانی‌هایش مشخص است و علی دایی هم هست.

انتهای پیام/

احسان‌پور: قبلا جدی به مربیگری نگاه نمی‌کردم/ در 20 سال، مربیگری انحصاری دست چند نفر بود
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =

دکمه بازگشت به بالا