عدم توانایی آمریکا در مدیریت بازار سوخت/ افزایش قیمت سوخت در بازار قدرت برتر دنیا!

به‌گزارش خبرنگار اقتصادی برنا، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا واردات نفت و سایر محصولات انرژی از روسیه را تحریم کرد. با وجود این‌که این اقدام قیمت انرژی در آمریکا را بالا می‌برد، اما مورد حمایت شدید رأی‌دهندگان و قانون‌گذاران این کشور قرار گرفته‌است.


بایدن در گفتگو با خبرنگاران در کاخ‌سفید گفت:« ما تمام واردات نفت و گاز از روسیه را متوقف می‌کنیم و این بدان معناست که نفت روسیه دیگر به بنادر آمریکا راه پیدا نمی‌کند و مردم آمریکا ضربه قدرتمند دیگری به ماشین جنگ پوتین می‌زنند».


بایدن قول داده سربازان آمریکایی برای جنگ در اوکراین فرستاده نشوند اما حمایت خود از مردم اوکراین را اعلام کرده و پیروزی نهایی آن‌ها را پیش‌بینی کرده‌است.

خبر ممنوعیت واردات نفت روسیه توسط آمریکا قیمت نفت خام برنت برای تحویل در ماه مه را ۵٫۴ درصد بالا برده و به ۱۲۹٫۹۱ دلار در هر بشکه رسانده‌است.


طبق گزارش انجمن اتومبیل آمریکا، قیمت خرده‌فروشی بنزین در این کشور به بالاترین رقم یعنی ۴٫۱۷۳ دلار رسیده است.


بایدن بلافاصله پس‌از اظهارات خود دستور اجرایی این ممنوعیت را امضا کرد. تحریم نفتی روسیه بلافاصله اجرایی خواهد شد اما ۴۵ روز به خریداران فرصت داده می‌شود تا قراردادهای فعلی را کنار بگذارند.

آمریکا روسیه را تحریم کرداما خود ضرر کرد!

رویترز گزارش داد: قیمت بنزین در آمریکا، برای اولین بار از سال ۲۰۰۸ میلادی تاکنون، از ۴ دلار در هر گالن فراتر رفت و بزرگترین افزایش یک هفته ای را از سال ۲۰۰۵ به ثبت رساند. به دنبال حمله روسیه به اوکراین، آمریکا و متحدانش تحریم هایی را با هدف فلج کردن اقتصاد روسیه، یکی از بزرگترین تولید کنندگان نفت جهان، اعمال کردند.

آقای رئیسی! تیم اقتصادی شما بدون برنامه و ضعیف است/ تا کی مردم تاوان سوء مدیریت و ناکارآمدی مسئولان را بدهند
هم اکنون بخوانید


در نظرسنجی جدید موسسه آیپسوس و رویترز حدود ۶۲ درصد از پاسخ دهندگان گفتند به دلیل جنگ در اوکراین، بهای بیشتری را برای سوخت می پردازند.


افزایش قیمت سوخت همچنین به دلیل این که تولید در سطح جهانی نیازهای تقاضا را جبران نمی کند و ۷ میلیون دلاری که روسیه نفت تولید و صادر می کند نمی تواند این کمبود را جبران کند.


**آمریکا با کمبود سوخت مواجه می‌شود!


بر اساس گزارش بلومبرگ، ایلان ماسک؛ مدیرعامل شرکت خودروسازی برقی تسلا در توییتی نوشته بود: متنفرم که این را بگویم اما ما به افزایش فوری تولید نفت و گاز نیاز داریم. جنگ در اوکراین عرضه سوخت را محدود کرده و قیمت‌های بنزین را بالا برده است.


پاتریک دیهان، مدیر تحلیل نفت در شرکت آمریکایی «گس بادی» در خصوص افزایش شدید قیمت سوخت در بازار امریکا گفت: با ادامه جنگ روسیه و اوکراین و نزدیک شدن به فصلی که معمولا قیمت بنزین افزایش پیدا می‌کند، آمریکایی‌ها باید آماده پرداختن قیمت بالاتری برای سوخت شوند. قیمت خرده‌فروشی بنزین احتمالا در روزهای آینده به رکورد جدیدی می‌رسد و می‌تواند به چهار دلار و ۲۵ سنت در هر گالن صعود کند.

افزایش قیمت بنزین در جایگاههای سوخت سراسر آمریکا، تاثیر قابل توجهی روی مصرف‌کنندگان آمریکایی خواهد داشت که پیش از این هم نگران تورم بودند. طبق برآورد شرکت «اینفلیشن اینساینتس»، افزایش هزینه‌های سوخت می‌تواند یک و سه دهم تا یک و نیم درصد به نرخ تورم سالانه اضافه کند.

اسکات شفیلد، مدیرعامل بزرگ‌ترین شرکت نفت شیل آمریکا به نام پایونیر نچرال ریسورسز، هشدار داد‌ در صورتی که نفت و گاز روسیه تحریم شود، قیمت نفت حتی تا ۲۰۰ دلار در هر بشکه افزایش خواهد یافت.

بلیت‌های اربعین تا بیستم شهریورماه با قیمت غیر مصوب به فروش رسیده است/ وزارت راه هزینه‌های پروازهای اربعین پارسال را جبران نکرد
هم اکنون بخوانید


شفیلد هشدار داد که آمریکا نخواهد توانست در سال ۲۰۲۲ جای خالی نفت روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌ در بازار جهانی پر کند و مدت‌ها طول خواهد کشید تا صنعت نفت شیل آمریکا بتواند تولید خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ افزایش داده و صادرات را‌‌‌‌‌‌‌‌ بالا ببرد.

وی می‌گوید: در حال حاضر تولیدکنندگان نفت آمریکا از یک طرف با مشکل در اختلال در چرخه عرضه مواجه هستند و از طرف دیگر شرکت‌های نفتی آمریکا به جای آنکه از بالا رفتن کنونی قیمت برای افزایش تولید استفاده کنند، از منابع مالی ناشی از آن برای تقسیم سود سهام خود بهره می‌برند.


آمریکا قرار بود با تحریم واردات سوخت روسیه به کشور خود، ضربه سنگینی به روسیه بزند اما به نظر می رسد که قدرت برتر اقتصادی دنیا ضعف را احساس کرده و تاب و تحمل افزایش قیمت بنزین و گازوئیل را نیاورده و دولت این کشور، توان مدیریت بازار سوخت کشور را ندارد، اگر روزی صدایم به دولت آمریکا برسد اعلام میکنم ادعای قدرت برتر اقتصاد دنیا بودن فقط به حرف نیست و به عمل است!


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =

دکمه بازگشت به بالا