جزییات و مبلغ واریز سود سهام عدالت / توصیه‌ای برای خرید سهام استقلال و پرسپولیس نداریم

عشقی با اشاره به مبلغ واریزی به سهام‌داران تصریح کرد: برای پرتفوی ۴۹۲ هزار تومانی ۵،۳۹۹،۰۰۰ ریال، برای پرتفوی ۵۳۲ هزار تومانی ۵،۷۵۲،۹۴۴ ریال و برای پرتفوی یک میلیون تومانی ۱۰،۸۱۳،۸۷۱ ریال سود واریز خواهد شد.


وی تاکید کرد: این ارقام برای سهام‌دارانی است که پرتفوی سهام عدالت خود را تغییری نداده‌اند و برای سایر افراد این ارقام کمتر خواهد بود.




افزایش دامنه نوسان در سال آینده


رییس سازمان بورس یادآور شد: از اوایل سال آینده به صورت تدریجی دامنه نوسان افزایش خواهد یافت و در مقاطع سه ماهه این موضوع با توجه بازخورد بازار، بازبینی می‌شود.


عشقی با بیان اینکه دامنه نوسان یکی از مولفه‌های اثرگذار بر بازار است گفت: دامنه نوسان به تنهایی نمی‌تواند بازار را به تعادل برساند و باید سایر عوامل را هم مدنظر قرار دهیم.




توصیه‌ای برای خرید سهام استقلال و پرسپولیس نداریم


وی با تاکید بر اینکه در خصوص هیچ سهمی چه استقلال و پرسپولیس و چه دیگر سهم‌ها و هیچ شرکتی، توصیه به خرید یا عدم خرید نمی‌کنیم، گفت: ارکان بازار قطعا نباید به این حوزه ورود پیدا کنند و اگر موردی باشد برخورد خواهیم کرد. در خصوص هیچ سهمی توصیه به خرید و فروش نداریم و رویکرد ما بحث شفاف‌سازی است.


رییس سازمان بورس ادامه داد: عرضه سرخابی‌ها، روند مثبت و خوبی داشته و انتشار صورت‌های مالی و رویدادهای مالی که در سایت کدال منتشر می‌شود به شفاف‌سازی این باشگاه‌ها کمک خواهد کرد.




امکان دستکاری شاخص وجود ندارد

مأموریت بایدن به الکاظمی برای برقراری آرامش در روابط ایران و عربستان، پیش از اجلاس ریاض
هم اکنون بخوانید


وی درباره شائبه دستکاری شاخص نیز گفت: با توجه به اینکه شاخص کل دستی محاسبه نمی‌شود، بنابراین امکان دستکاری شاخص وجود ندارد و این در حالی است که این مسأله از آنجایی مطرح می‌شود که بعضاً افراد پرتفوی خود را با شاخص مقایسه می‌کنند و این در شرایطی است که شاخص صنایع مختلف با هم اختلاف دارند و کل سهام در بورس به یک شکل ثابت، نوسان نداشته است.




نمی‌توان گفت ضرر سهام‌داران چه زمانی جبران می‌شود


رییس سازمان بورس با اشاره به اینکه هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید چه زمانی ضرر سهام‌داران جبران خواهد شد، تصریح کرد: در همین بازار افراد مختلفی هستند با سهام مختلف و پرتفوی مختلف و وضعیت آنان کاملا متفاوت است. در هیچ جای دنیا شاخص بورس را نمی‌توانند پیش بینی کنند پس نمی‌توان گفت که چه زمانی ضرر سهام‌داران جبران خواهد شد.




الزام شرکت‌ها به پرداخت سود از طریق سجام


عشقی خاطرنشان کرد: دولت تا نهم اسفند سال جاری ۸۳ هزارمیلیارد تومان فروش اوراق نقدی داشته است. در سال جاری ۹ مجوز موافقت اصولی صادر شده است که یک مجوز آن بعداز ۱۲ سال به کارگزاری داده شده است.


وی افزود: در حوزه‌های نظارتی به دنبال تکمیل کارهای روی زمین مانده بودیم. همچنین تدوین لایحه تضاد منافع را با همکاری مجلس در دستور کار قرار داده‌ایم. یکی از کارهای خوب در این دوره الزام شرکت‌ها برای پرداخت سود از طریق سجام است که امیدواریم بعداز این با کمک نمایندگان محترم به قانون دائمی تبدیل شود.

آغاز دسترسی ۲۵۰ روستا به اینترنت پرسرعت ایرانسل توسط وزیر ارتباطات
هم اکنون بخوانید


رییس سازمان بورس تاکید کرد: قانون تجارت بسیار قدیمی است و آن زمان سامانه‌های الکترونیکی وجود نداشته است بنابراین قدیمی بودن قوانین مانع اقدامات فوری جهت تسهیل پرداخت سود یا ارسال حق تقدم است که نیازمند اصلاح است.




اثرات مثبت کارگروه مشترک بورس و بانک مرکزی


عشقی در پاسخ به خبرنگار ایبِنا درباره ایجاد کارگروه مشترک بانک مرکزی و سازمان بورس اظهار داشت: اتفاق خوبی که در دولت سیزدهم افتاد تشکیل کارگروه مشترک بانک مرکزی و سازمان بورس است.


وی افزود: مباحث نرخ بهره، نظارت‌ها و ابزارها و استفاده از زیرساخت‌های بانکی برای ارتقای بازار سرمایه، واریز سود از طریق سیستم بانکی و برخی موارد دیگر ماحصل همین جلسات مشترک است.


رییس سازمان بورس با تاکید بر اینکه برنامه‌های خوبی برای توسعه بازار سرمایه و شبکه بانکی در دستور کار داریم، گفت: بازار پول و بازار سرمایه کاملا بر یکدیگر موثر هستند بنابراین هماهنگی در این دو بخش مهم بسیار حائز اهمیت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + هفده =

دکمه بازگشت به بالا