عباسی: تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه‌ای ربطی به دوره ما ندارد و آبروریزی نیست!/ به افراد «دست به تلفن» توجهی نداریم

سعید عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم،‌ درباره تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال با حکم کنفدراسیون فوتبال آسیا اظهار داشت: این خبر در سایت AFC منتشر شد و ما منتظر ایمیل این کنفدراسیون و دلایل این تصمیم هستیم. اتفاقاً امسال، بهترین سال کمیته صدور مجوز حرفه‌ای بوده و ما مطابق قانون عمل کردیم. در سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا از عبارت «کارگروه ویژه» استفاده شده و نوشته نواقص باید برطرف شود که باید آن را برطرف کنیم.

احتمال می‌دهیم تعلیق مربوط به تصمیمات گذشته باشد
وی با بیان اینکه نواقص فوق باید به طرف ایرانی اعلام شود، گفت: شاید سال‌های گذشته تأییدیه‌هایی داده شده و حالا مغایرت‌هایی مشاهده شده است. ما مجوز حرفه‌ای گل‌گهر را تأیید کردیم و AFC تنها به یک نکته ایراد گرفت که آن هم به زمان‌بندی پرداخت پول مربی تیم مربوط می‌شد. این چیزی نیست که کمیته‌های بدوی یا استیناف را زیر سؤال ببرد و احتمال می‌دهیم مربوط به موارد گذشته باشد. فدراسیون هم دخالتی در موضوع ندارد، اما AFC نام فدراسیون فوتبال را آورده بود.

خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس نتیجه حذف از لیگ قهرمانان آسیا بود
رئیس کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای، این کمیته را مستقل و زیرمجموعه AFC دانست و به تسنیم گفت: پیش از این مبلغ ۱۲۰ هزار دلار جریمه شدیم که ۹۰ هزار دلارِ آن تعلیقی بود و شاید پرداخت نشدن پول باعث این تعلیق شده است. کمترین نتیجه اقدام کمیته بدوی که هیچ لابی و فشاری را به تصمیم‌گیری خود راه نداد، این بود که خصوصی‌سازی دو باشگاه آغاز شد و آنها مجبور شدند بر مسیر قانون حرکت کنند.

فدراسیون فوتبال , تیم فوتبال استقلال , تیم فوتبال پرسپولیس , لیگ قهرمانان آسیا , کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) ,

مدیران ما قبلاً مشکلات را با رایزنی با شیخ سلمان حل می‌کردند
عباسی با بیان اینکه AFC نشان داده می‌خواهد سطح فوتبال آسیا را بالا ببرد، خاطرنشان کرد: به دنبال مصوبه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال هستیم تا آیین‌نامه‌ای که تدوین می‌کنیم، مجوز بگیرد و آن را برای AFC هم بفرستیم. مدیران ما قبلاً با شیخ سلمان رایزنی می‌کردند تا مشکلات حل شود، اما حالا کار از این قالب خارج شده است. دیدیم که امسال باشگاه‌هایی از ایران، تاجیکستان، چین، عربستان و استرالیا به دلیل عدم رعایت استانداردها، از لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند.

تراِشتگن: دوست دارم دروازه‌بان اول تیم ملی آلمان شوم/کسی مثل لیونل مسی نیست
هم اکنون بخوانید

اگر لازم است، تعداد تیم‌های لیگ برتری کم شود
وی با انتقاد از دیده نشدن شرایط حرفه‌ای در باشگاه‌های لیگ برتری بیان کرد: باشگاه‌ها در صورت پول نداشتن اصلاً جلو نیایند. اگر لازم است، تعداد تیم‌ها در لیگ برتر کاهش یابد و کیفیت کار بالا برود. تیم‌هایی در لیگ برتر بازی می‌کنند که مجوز حرفه‌ای ندارند. این باشگاه‌ها با مشکلاتی چون پرداخت پول، بازیکن خارجی و عدم رعایت مقررات درگیر هستند. زمین یک تیم خراب است و آن تیم در مشهد بازی می‌کند.

امیدوارم شرایطی که AFC ایجاد می‌کند، ما را به مسیر درست بازگرداند
رئیس کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای با بیان اینکه حضور در لیگ برتر فقط به کسب امتیاز بیشتر در لیگ دسته اول بستگی ندارد، عنوان کرد: در کشورهای مختلف اگر در جایگاه اول جدول هم باشید، شما را با زیرساخت‌های نامناسب کنار می‌گذارند. امسال هشت تیم ایرانی درخواست صدور مجوز حرفه‌ای دادند و اگر مشکلات خود را حل می‌کردند، در لیگ قهرمانان آسیا جایگزین استقلال و پرسپولیس می‌شدند. آنها با خود گفتند ما آسیایی نیستیم و مشکلات را حل نمی‌کنیم. امیدوارم شرایطی که AFC ایجاد می‌کند، ما را به مسیر درست بازگرداند.

فدراسیون فوتبال , تیم فوتبال استقلال , تیم فوتبال پرسپولیس , لیگ قهرمانان آسیا , کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) ,

اگر سرخابی‌ها به آسیا می‌رفتند آبروریزی رخ می‌شد
عباسی در پاسخ به این پرسش که آیا تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه‌ای را می‌توان یک آبروریزی دانست یا خیر، اظهار داشت: خیر اینگونه نیست. این اتفاق ممکن است به‌خاطر برنامه‌های قبلی باشد. شاید چهار سال پیش مجوز باشگاهی تأیید شده که AFC دیده مشکلات حرفه‌ای‌سازی باشگاه هنوز پابرجاست. اگر استقلال و پرسپولیس به لیگ قهرمانان آسیا می‌رفتند و متوجه مشکلات این باشگاه‌ها می‌شدند، آبروریزی رخ می‌داد.

امدادرسانی به بیش از ۱۸ هزار نفر در طرح ملی امداد و نجات نوروز/ رشد ۷۰ درصدی ماموریت ها
هم اکنون بخوانید

مشکلی نداشتیم که بابت آن تعلیق شویم
وی در پاسخ به این پرسش که آیا کمیته صدور مجوز حرفه‌ای مشکلی نداشته که بابت آن تعلیق شود، به تسنیم گفت: خیر. ما محکم برای قضیه سرخابی‌ها ایستادیم. اگر در طول برگزاری لیگ قهرمانان آسیا متوجه می‌شدند که استقلال و پرسپولیس حداقل‌ها را هم رعایت می‌کردند، چه کسی می‌خواست پاسخگو باشد؟ شاید تعلیق به‌خاطر شرایط فعلی فدراسیون فوتبال و آشفتگی وضعیت کار در فدراسیون است.

 

تک‌تک معیارها را بررسی کردیم؛ صورتجلسه‌ها موجود است
رئیس کمیته مجوز بدوی حرفه‌ای فدراسیون فوتبال با دفاع از عملکرد این کمیته خاطرنشان کرد: افرادی «دست به تلفن» هستند که با نهادهای مختلف تماس می‌گیرند که ما به آنها توجه نکردیم. اگر فشارهای سیاسی نباشد، من مشکل خاصی نمی‌بینم؛ مگر اینکه مشکلی از گذشته وجود داشته و حالا سر باز کرده باشد. مطمئن باشید ما در معیارها و مقررات، تک‌تک موارد را بررسی می‌کردیم و صورتجلسه همه آنها هم موجود است. این مدارک به AFC ارسال شده و کار خیلی شُسته رفته بوده است. کمیته استیناف تمام تصمیمات کمیته بدوی را تأیید کرد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − پنج =

دکمه بازگشت به بالا