وزیر علوم: بهترین سرمایه‌گذاری در علم، نوآوری و فناوری است

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم‌، تحقیقات و فناوری، در دومین روز کنگره بزرگداشت سیدجمال‌الدین اسدآبادی با عنوان مصلح شرق به میزبانی اسدآباد در استان همدان افزود: سیدجمال‌الدین اسدآبادی یکی از سرمایه‌های نمادین بزرگ است و باید به دنبال تربیت سرمایه‌های نمادین دیگر برای آینده ایران باشیم.


وی از سیدجمال به عنوان مصلح قرن نام برد و اظهار داشت: سیدجمال‌الدین اسدآبادی از رفتارها و حرکات سیاسی و اجتماعی برخوردار بود و بعثت مجدد در اسلام و عجین شدن دین با سیاست را پایه‌گذاری کرد که به همین دلیل نام او در تاریخ ماندگار شد.


زلفی‌گل هدف از برگزاری این کنگره‌ها را قدرشناسی از سرمایه‌های نمادین عنوان کرد و یادآور شد: تقویت خودباوری در جوانان و تحول در جامعه و دنیا با شکوفایی هزاران نخبه همچون سید جمال از دیگر اهداف برگزاری چنین کنگره هایی است.


وی ادامه داد: منابع مادی تنها سرمایه‌های ما نیستند بلکه سرمایه‌های انسانی، نخبگان و افرادی که مسیر جامعه را تغییر می‌دهند بسیار مهم هستند.


وزیر علوم‌، تحقیقات و فناوری دانشگاه را یک سرمایه نمادین دانست و افزود: انسان‌های موفق در هر منطقه‌ای به آن محل ارزش می‌دهند و نگاه به سید جمال الدین به عنوان سرمایه نمادین این تفکر را به جوانان القا می‌کند که آنها هم می‌توانند سیدجمال، بوعلی‌سینا و یا امیرکبیر باشند.


زلفی‌گل با تاکید بر اینکه باید هر ساله از سرآمدان و برترین‌ها تجلیل شود، گفت: ما باید این هنر را داشته باشیم که برای آینده و قدرت پیدا کردن نظام و کشور، سرمایه نمادین ایجاد کنیم.

آپارات و صداو سیما
هم اکنون بخوانید


وی خاطرنشان کرد: ما از این طریق قدرت نرم نظام را رشد می‌دهیم که دلبسته امام و شهدا و خدمتگزار مردم برای پیشرفت نظام باشند.


زلفی‌گل با بیان اینکه بسیاری از کشورها به دنبال هویت برای خود هستند، ادامه داد: ما از این هویت برخورداریم و باید قدردان آن باشیم که بزرگترین سرمایه‌ کشور در حال حاضر مقام معظم رهبری است.


وی با بیان اینکه باید فرهنگ را پویش، پیرایش و پالایش کنیم، یادآور شد: باید نوع نگاه خود را در کشور تغییر دهیم و فرهنگ باید به گونه‌ای باشد که همانطور که یک دانشمند را قدر می‌دانیم باید قدر سرمایه‌گذاران را نیز بدانیم.


وزیر علوم‌، تحقیقات و فناوری گفت: با برنامه‌ریزی باید هزاران شخصیت بزرگ همچون سید جمال داشته باشیم و در این راستا باید از جوانان موفق تجلیل کرد.


زلفی گل یادآور شد: تمام اهداف زمانی به نتیجه می‌رسد که وحدت حکمفرما باشد و برای پیشرفت باید همه همسو باشند و از افرادی که امکان رشد دارند حمایت شوند.


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج جهاد تبیین، خاطرنشان کرد: بر این اساس باید سرمایه‌ها را قدر دانست و نسبت به معرفی توفیقات و داشته‌ها و همچنین تقویت خودباوری جوانان اقدام کرد.


زلفی‌گل با بیان اینکه اگر کشورهای مختلف پای میز مذاکره با ایران می‌نشینند نشان‌دهنده پیشرفت ایران است، گفت: ایران پس از انقلاب اسلامی ۲۰ میلیون تحصیل کرده دارد و پیشرفت‌های قابل توجهی را در چهار دهه اخیر داشته و دانشمندان بزرگ دنیا پذیرفته‌اند که دانشمندان ایرانی در دنیا حرف برای گفتن دارند.

اطلاعیه بسیار مهم اداره کل ارتباطات استان فارس درباره پایداری شبکه اینترنت بعد از زلزله
هم اکنون بخوانید


وی تاکید کرد: دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی یکی از ظرفیت‌های ویژه این شهرستان است، و باید در راستای دیپلماسی فرهنگی و علمی، توسعه زبان‌های خارجی و توسعه دیدگاه‌های سید جمال گام بردارد و ما نیز حمایت لازم را خواهیم داشت که این دانشگاه به یکی از دانشگاه‌های اثرگذار در کشور تبدیل شود.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =

دکمه بازگشت به بالا