رسالت تئاتر ایجاد تفکر است/ ضرورت تامین مالی هنرمند، برای تولید آثار باکیفیت

مائده جلالی بازیگر نمایش ترقب می‌گوید: مهم‌ترین اتفاق بعد از تماشای یک نمایش این است که عملِ فکر کردن رخ بدهد. چراکه رسالت تئاتر همین است.


«مائده جلالی» درباره دلیل پذیرش ایفای نقش در نمایش «ترقب» به خبرنگار ایلنا گفت: نمایشنامه در عین حال که ساده به نظر می‌رسید خیلی برایم دل‌نشین بود و از طرفی می‌دانستم قرار نیست اجرا به صورت ساده و رئال پیش برود و در شیوه اجرایی اتفاقات دیگری خواهد افتاد و حضور در این کار برای من هم از لحاظ یادگیری دوباره و هم از لحاظ رشد مفید خواهد بود، چراکه این نمایش همه آنچه من دلم می‌خواست در این مسیر تجربه کنم و داشته باشم را داشت و به همین دلیل با اشتیاق به این اثر پیوستم و لذت بردم.


جلالی که در نمایش «ترقب» دوره دخترانگی را بازی می‌کند، افزود: ابتدا که با نقش مواجه شدم تصورم این بود که کاراکتر به من نزدیک است و اجرایش کار دشواری نیست ولی هرچه جلوتر رفتیم و با زیرلایه های کاراکتر بیشتر درگیر شدم متوجه شدم نیاز به تلاش بیش‌تری دارد.


این بازیگر خاطرنشان کرد: چون در متن ابعاد مختلف شخصیتی برای این کاراکتر در نظر گرفته شده بود و من دوست داشتم در اجرا هم نشان بدهم. برای همین سخت تلاش کردم، مطالعه کردم در موردش با همبازی‌ها و گروه کارگردانی حرف زدم، خودم را هم از نظر جسمی و هم از نظر ذهنی در فضای کار و کاراکترم نگه داشتم چون باید برای فرمی برای راه رفتن و دیگر حرکات پیدا می‌کردم که روان و با تسلط اجرا کنم و مخاطبی که اثر را می‌بیند، بپذیرد و بیرون نزند. 

بازگشت اصل سرمایه سهامداران را تضمین می‌کنیم/ فرابورس در ساخت فیلم‌های اجتماعی نیز سرمایه‌گذاری خواهد کرد
هم اکنون بخوانید


این بازیگر با اشاره به اینکه در «ترقب»، فضای رئال و سوررئال به صورت هم زمان در جریان است و به صورت موازی پیش می‌رود، تصریح کرد: کاراکتر من هم با این فضا درگیر است و برای اولین بار بود تجربه می‌کردم که در لحظه از فضای رئال وارد فضای سوررئال بشوم و دوباره به رئال برگردم. این مواجهه هم برایم جذاب بود و هم دشوار، اولین مواجهه من با این شرایط بود و امیدوارم از پسش برآمده باشم.


جلالی درباره گروه کارگردانی هم توضیح داد: همه بازیگران به گروه کارگردانی اعتماد داشتیم و مطمئن بودیم ایده و شیوه اجرایی خاص و درست است و منجر به اتفاقات درستی می‌شود. خودمان را همه جوره سپردیم به گروه کارگردانی تا آنچه می‌خواهند اتفاق بیفتد و در مورد میزان بازی‌ها، شکل بازی‌ها، میزان خرج کردن احساس یا تکنیک سعی کردیم آنچه از ما خواسته می‌شود را اجرا کنیم. 


وی نمایش «ترقب» را شبیه تعالی و رشد دانست و اضافه کرد: هیچ کدام از کاراکترها ابتدا و انتهای قصه‌اش شبیه هم نیست و ما در همه این رشد و تعالی را می‌بینیم که به لحاظ ذهنی و روحی و شکل نگاه متفاوت می‌شوند و یک گام به جلو برمی‌دارند. آنچه در نقشم اتفاق می‌افتد در زندگی حقیقی ام هم اتفاق افتاده است و من قبل از نمایش «ترقب» با من بعد از نمایش «ترقب» خیلی متفاوت است. 


مائده جلالی درباره نمایش «ترقب» گفت: تماشاگر پس از تماشای این نمایش بیشتر فکر خواهد کرد، به خودش، به زیستش تا آن لحظه و به شرایط پیرامونش. مهم‌ترین اتفاق بعد از تماشای یک نمایش این است که عملِ فکر کردن رخ بدهد. رسالت تئاتر همین است و همه گروه نمایشی «ترقب» تمام تلاش‌مان را کردیم تا این اتفاق بیفتد.

تامین پایدار برق ارتباطی به قیمت بیت‌کوین ندارد/ چرا برق در تابستان قطع نشد؟
هم اکنون بخوانید


این بازیگر جوان در پایان، شرایط کنونی برای تولید تئاتر را سخت توصیف کرد و ادامه داد: امیدوارم تئاتر تبدیل به شغل بشود. ایجاد امنیت مالی کمک می‌کند هنرمند بتواند با ذهن آزاد و دل‌مشغولی کم تر، اثر هنری تولید کند و در نتیجه کیفیت آثار هم  ارتقا پیدا می‌کند.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =

دکمه بازگشت به بالا