راهکار پرداخت «الان بخر بعدا پرداخت کن» را با کیپا تجربه کنید

به گزارش برنا، در حال حاضر، مسائلی مثل نوسان قیمت‌ها و هزینه‌های سرسام‌آور خرید انواع کالا، قدرت خرید بسیاری از افراد را تا حد بسیار زیادی کاهش داده‌ است. طرح «الان بخر، بعدا پرداخت کن» کیپا، یکی از موثرترین راهکارهایی‌ست که می‌تواند به جبران این مسئله کمک کند. درست خواندید: «الان بخر، بعدا پرداخت کن»!


BNPL که سرواژه عبارت Buy Now Pay Later است، یکی از محبوب‌ترین روش‌های خرید در سراسر دنیا است. همان‌طور که از نام آن پیداست، با این طرح شما می‌توانید کالاهای دلخواهتان را خریداری کنید و بعدا، هزینه آن را پرداخت کنید. کیپا سازمانی‌ست که با تخصیص اعتبار به شما، روند BNPL را تسهیل می‌بخشد و با توجه به همکاری گسترده خود با سازمان‌ها و فروشگاه‌ها، موفق شده است جامعه‌ی بزرگی را در استفاده از این خدمات یاری برساند.


Alt:با کیپا الان بخر بعد پرداخت کن


الان بخر، بعدا پرداخت کن؛ راهکار پرطرفدار پرداخت در دنیا


همان‌طور که گفته شد، BNPL طرحی برای خرید اقساطی بر مبنای تخصیص اعتبار است. از طریق این طرح، خریداران می‌توانند کالاهای مورد نظرشان را بخرند و بعدا در چند قسط هزینه آن را پرداخت کنند. تامین‌کننده BNPL از طرف خریدار هزینه کالا(ها) را با فروشنده تسویه می‌کند و سپس به‌صورت اقساطی آن را از خریدار دریافت می‌کند.


در این روش، ابتدا تامین‌کننده BNPL، وضعیت شغلی و درآمد شما را بررسی می‌کند. در صورتی که واجد شرایط باشید، اعتبار لازم را به شما تخصیص می‌دهد تا الان بخرید و بعدا پرداخت کنید. خرید از طریق BNPL معمولا شامل مقداری بهره می‌شود که درصد آن با توجه به مدت زمان بازپرداخت قسط‌ها، مبلغ اعتبار و عوامل دیگر تعیین می‌شود. شایان ذکر است که بعضی از خریدهای BNPL هیچ بهره‌ای را شامل نمی‌شوند.


سازوکار خرید به روش BNPL این‌گونه است: در صورت تمایل، ابتدا باید از قبل اپلیکیشنی را روی گوشی همراه خود نصب کنید و اطلاعاتی مثل نام، آدرس، تارخ تولد و شماره تماس خود را وارد کنید. سپس در زمان خرید، درخواستی مبنی بر خرید BNPL را به تامین‌کننده ارسال کنید. تامین‌کننده وضعیت شما را بررسی خواهد کرد تا ببیند که آیا واجد شرایط خرید BNPL هستید یا نه و در عرض چند ثانیه درخواست شما را تایید یا رد خواهد کرد.


معیارهای تایید با توجه به سیاست‌های هر تامین‌کننده متفاوت است. همچنین، طرح‌هایی که از طریق آن‌ها می‌توانید خرید انجام دهید هم متفاوت هستند. بهره‌مندی از BNPL در خرید آنلاین هم امکان‌پذیر است؛ به این شیوه که در زمان پرداخت هزینه کالا، گزینه خرید BNPL به شما پیشنهاد خواهد شد.


پرداخت BNPL، روشی مناسب برای مدیریت هزینه‌ها


BNPL مزایای زیادی را به همراه دارد که مدیریت هزینه‌ها یکی از آن‌هاست. BNPL به شما کمک می‌کند که برای خرید کالاهای مورد نیازتان برنامه‌ریزی کنید و طبق برنامه، آن‌ها را خریداری کنید. با توجه به این‌که نوسان قیمت‌ها بسیار بالاست و ممکن است نتوانید کالاهای مورد نظرتان را در موعد دلخواهتان بخرید، BNPL شما را در تحقق اهدافتان یاری می‌رساند.

سود عملیاتی هما ۴۱ میلیارد تومان شد
هم اکنون بخوانید


44


Alt:با کیپا هزینه‌هایتان را مدیریت کنید


با خرید اعتباری و اقساطی، ماهانه موظف هستید مبلغی را تحت عنوان قسط به تامین‌کننده پرداخت کنید. از این طریق، میزان دخل و خرج ماهانه‌تان را به‌طور کامل خواهید دانست و به‌راحتی می‌توانید برای آن برنامه‌ریزی کنید. بدون خرید اقساطی، شاید بسیاری از ما قادر نباشیم که ماهانه مبلغی را تحت عنوان پس‌انداز کنار بگذاریم.


BNPL برای جوانان، بهترین گزینه است. آنان از این طریق می‌توانند وسایل لازم برای تشکیل زندگی را خریداری کنند و بعدا به مرور زمان هزینه‌های آن‌ را پرداخت کنند. BNPL بار بزرگی را از روی دوش جوانان برمی‌دارد و لزوم برخورداری از سرمایه‌ای هنگفت در آغاز زندگی مشترک یا مستقل را از بین می‌برد.


علاوه بر این، زندگی پر از اتفاقات پیش‌بینی نشده‌ای‌ست که بعضی از آن‌ها ممکن است شما را از نظر مالی در مضیقه شدیدی قرار دهد و برنامه‌ریزی‌های مالی‌تان را برهم بریزد. با BNPL دیگر لازم نیست نگران این‌گونه مسائل باشید و خرید اعتباری این قبیل مشکلات را به‌راحتی رفع خواهد کرد: می‌توانید الان بخرید و بعدا پرداخت کنید!


از دیگر مزایای خرید به روش BNPL می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


  • توانایی خرید کالاهای گران‌قیمت در صورت کمبود نقدینگی

  • صرفه‌جویی در زمان و خرید کالاها در موعد دلخواه

  • حذف صف‌های طولانی و مراحل پیچیده‌ی دریافت وام بانکی

  • سهولت بازپرداخت و وجود طرح‌های متنوع برای خرید به روش BNPL

  • توانایی خرید کالاهایی که در حالت عادی قادر به خرید آن‌ها نیستیم

  • افزایش قدرت خرید

  • و…


سبک زندگی جدید بر پایه اعتبار


ظهور تکنولوژی و دیجیتالی‌شدن امور، بسیاری از چیزها را در زندگی ما تغییر داده‌اند که روش پرداخت یکی از آن‌هاست. نحوه پرداخت «کالا در ازای کالا» را به‌یاد دارید؟  روشی که نیاکان بسیار دور ما از طریق آن به خرید کالا می‌پرداختند. این روش مدتی پس از رواج شهرنشینی، با ضرب سکه کاملا منسوخ شد. طولی نکشید که پول نقد و اسکناس، جای خود را به سکه‌ها دادند و روش پرداخت جدیدی روی کار آمد.


البته چند دهه است که به‌لطف رواج کارت‌های اعتباری- یکی از موفق‌ترین محصولات مالی قرن بیستم- استفاده از پول نقد رونق خود را از دست داده است و دیگر کمتر کسی را می‌توان یافت که از اسکناس استفاده کند. این تاریخچه تحول نشان می‌دهد که احتمالا در آینده تحولی دیگر در زمینه پرداخت و خرید کالا را شاهد باشیم که این تحول به احتمال زیاد خرید بر پایه تخصیص اعتبار و «الان بخر، بعدا پرداخت کن» خواهد بود.


45


Alt: پرداخت اقساطی با کیپا


مفهوم پرداخت اقساطی موضوع جدیدی نیست و مدت‌هاست که راه حلی برای کسانی است که توانایی پرداخت نقدی را ندارند. اما انتظارات کاربران در چند سال اخیر تغییر کرده است و از نگاه مشتریان، به‌ویژه نسل‌های جوان‌تر که در محیطی کاملا دیجیتالی بزرگ شده‌اند، خدمات کارت‌های اعتباری و وام بانکی،  نیازمند تغییرات جدی هستند.


همه این‌ها در کنار همه‌گیری کووید ۱۹ دست‌به‌دست هم داد تا استارتاپ‌های BNPL هک رشد خارق‌العاده‌ای را تجربه کنند. رشد کاربران BNPL به‌اندازه‌ای‌ست که تنها در کشوری مثل ایالات متحده، ماهانه ۴۵ میلیون نفر به این طرح می‌پیوندند! امروزه بیش از ۱۷۰ استارت آپ در فضای BNPL با هم رقابت می‌کنند که کلارنا- استارتاپی سوئدی- با سرمایه‌ای به ارزش ۴۶ میلیارد دلار، پیشگام این استارتاپ‌هاست.


با توجه به این رشد گسترده، سوالی که مطرح می‌شود این است که آینده BNPL چه خواهد شد؟ متخصصان این حوزه تخمین زده‌اند که تا سال ۲۰۲۸، بازار جهانی BNPL به رقم ۲۰٫۴ میلیارد دلار نزدیک شود و حجم ناخالص [خرید] سالانه کالا تا سال ۲۰۲۵ از یک تریلیون دلار فراتر برود. حال که آینده BNPL این‌گونه تضمین شده است و روزبه‌روز بر تعداد کاربران آن افزوده می‌شود، چرا شما از قافله عقب بمانید و به زمره افرادی که از خدمات BNPL بهره‌مند می‌شوند نپیوندید؟


خدمات BNPL  کیپا


«الان بخر، بعدا پرداخت کن!» هیجان‌انگیز نیست؟ در حال حاضر با توجه به این‌که هزینه سرسام‌آور کالاها و برخی خدمات، قدرت خریدمان را به‌شدت کاهش داده است، آیا می‌توان از طرح‌هایی مثل‌ «الان بخر، بعدا پرداخت کن» صرف نظر کرد؟ مسلما خیر.


کیپا یکی از تامین‌کننده‌های BNPL در ایران است که در حال حاضر ۵۰۰ هزار عضو فعال استفاده کننده از خدمات خود را دارد. کیپا با فروشگاه‌های معتبر و متنوعی همکاری دارد و با تعیین روش‌های نوین اعتبارسنجی و بازپرداخت تاکنون رضایت سازمان‌های بسیاری را جلب نموده است. کیپا با تخصیص اعتبار به شما کمک می‌کند از فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ خرید کنید، بیمه‌های متنوع دریاقت نمایید و حتی از خدمات دندان‌پزشکی بهر‌مند شوید. مجموعه‌های بزرگی تاکنون با کیپا همکاری کرده‌اند که می‌توان از میان آن‌ها به وزارت آموزش و پرورش، سازمان تامین اجتماعی، بانک مهر ایران، رایتل، بانک دی و بانک رفاه کارگران اشاره کرد.


انتهای پیام/ 

افزایش ۳۲۵ درصدی مبارزه با آفت مضر غلات در کردستان
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − یازده =

دکمه بازگشت به بالا