کاهش قیمت جهانی طلا با فروکش خطر جنگ

به گزارش برنا به نقل از رویترز، قیمت هر اونس طلا در معاملات صبح امروز با ۰٫۰۴ درصد کاهش به ۱۸۵۲ دلار و ۸۰ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل هم با ۰٫۱۱ درصد افت به ۱۸۵۴ دلار و ۱۰ سنت رسید.


دیروز و به دلیل تقاضا برای سرمایه گذاری امن قیمت طلا به بالاترین رقم از ژوئن سال گذشته رسید، اما به دنبال انتشار خبرهایی در مورد کاهش تنش ها در شرق اروپا رشد قیمت ها خنثی شد.


ارزش سهام در بورس وال استریت و بازارهای اروپایی دیروز شاهد ترمیم بود، در حالی که پس از اعلام روسیه مبنی بر بازگرداندن نیروهایش از محل رزمایش نظامی در نزدیکی مرز اوکراین قیمت نفت هم شاهد افت بود.


همزمان با افزایش هزینه های درمانی و رشد قیمت مواد غذایی و خودرو د ر آمریکا، قیمت های تولید کننده در این کشور طی ماه ژانویه شاهد بیشترین رشد ۸ ماه گذشته بوده است و این نشانه دیگری از تداوم تورم بالا در آمریکا بوده است. همین نگرانی از رشد تورم سبب شده تا قیمت طلا افت قابل توجهی را تجربه نکند.


در همین حال نرخ تورم انگلیس در ماه آوریل در مسیر ثبت بالاترین رقم ۳۰ سال اخیر یعنی بالای ۷ درصد قرار دارد، اما تفاوت در پیش بینی ها از قیمت های انرژی و دستمزدها بدان معناست که اقتصاددانان مستقل و بانک مرکزی این کشور همچنان در مورد اتفاقاتی که در ماه های آینده رخ خواهد داد دچار اختلاف نظر باشند.


هشدار پورابراهیمی درباره انتخاب رئیس جدید سازمان بورس
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + یازده =

دکمه بازگشت به بالا