پهپادهای پستچی در انتظار مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری/ پیوست‌های امنیتی مانع پرواز پهپادها در برخی مناطق است

محمود لیائی مدیرعامل شرکت ملی پست در گفت‌وگو با خبرنگار علمی و فناوری خبرگزاری برنا درباره علت شکست پروژه هادی و هدی اظهار کرد: استفاده از پرندههای پستچی در کشور نیازمند قوانین مصوب در سازمان هواپیمایی کشوری است.


وی با بیان اینکه مراجع مسئول، مرجع قانون گذاری دراین حوزه را سازمان هواپیمایی کشوری قرار دادند، افزود: مراکز امنیتی نیز روی پهپادهای غیر نظامی پستچی حساس هستند؛ بنابراین هنوز نتوانسته‌اند قوانینی که باعث توسعه این کسب و کارها می شود را مدون کنند و اگر هم مدون شده هنوز نتوانسته‌اند به درستی اجرا کنند.


لیائی ادامه داد: سعی داریم با رویکرد جدید تعامل مثبتی بین دستگاه‌ها ایجاد کنیم؛ البته ارتباطات موجود کمک می کند تا مشکل فقدان قوانین و عدم اجرای درست قوانین رفع شود.


مدیرعامل شرکت ملی پست تصریح کرد: در راستای اصلاح قوانین اجرای پستچی‌های پرنده در گذشته اقداماتی انجام شده است.


وی با بیان اینکه “مراکز امنیتی هنوز درباره این موضوع تعیین تکلیف نکرده‌اند که در چه حد پهپادها بتوانند پرواز کنند”، افزود: قاعدتا مراکز حساسی در شهرهای بزرگ وجود دارد که بدون لحاظ کردن پیوست‌های امنیتی اجازه فعالیت ندارند.


لیائی افزود: در کشورهای دیگر دنیا از پهپادهای پستچی استفاده می‌کنند که معروف‌ترین آن آمازون است که در آمریکا بسیاری از بسته ها را جا به‌جا می کند.


مدیر عامل شرکت ملی پست گفت: باید ببینیم کشورهای دیگر این فقدان امنیتی را چگونه حل کردند و از تجربیات آن‌ها در کشور خود استفاده کنیم.


انتهای پیام/

دستگاهی که به بیماران دیالیزی کمک می‌کند
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − ده =

دکمه بازگشت به بالا