توزیع ۹۶۰ هزار تن نهاده دامی بهمن ماه برای حمایت از تولید/ ذخایر گوشت اطمینان‌بخش و بیش از نیاز کشور است

عرضه گسترده گوشت قرمز در بازار از امروز کلید خورد


وی از توزیع گسترده انواع گوشت قرمز با قیمت مناسب از امروز تا ماه مبارک رمضان در سراسر کشور به منظور ثبات و آرامش بازار و رفع نیاز مردم خبر داد.


رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که ذخیره گوشت قرمز اطمینان‌بخش، به وفور و بیش از نیاز بازار مصرف صورت گرفته، گفت: بر اساس آخرین مصوبات کارگروه تنظیم بازار محصولات کشاورزی، توزیع انواع گوشت قرمز از طریق سامانه‌های هوشمند، میادین تره‌بار، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌های سطح شهر در سراسر کشور با قیمت مناسب انجام می‌شود و مردم در مورد دسترسی به این محصول برای سفره خود هیچ غدغه‌ای نداشته باشند.


وی اظهار داشت: از ساعات آینده عرضه هوشمند گوشت قرمز برای حفظ کرامات مردم و ملاحظات بیماری کووید ۱۹ از طریق سامانه بازرگام با تخفیف ویژه و تحویل درب منزل آغاز می‌شود و توصیه ما نیز استفاده از روش خرید هوشمند است.


رضازاده گفت: در این سامانه عرضه گوشت گوساله مخلوط بشقابی و بسته‌بندی شده با قیمت هر کیلوگرم ۹۹ هزار و ۸۰۰ تومان و گوشت بره بسته‌بندی شده هر کیلوگرم ۱۰۵ هزار تومان به صورت تحویل رایگان درب منزل صورت می‌گیرد.


وی افزود: بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار محصولات کشاورزی، از شنبه آینده گوشت گوساله لاشه در میادین میوه و تره‌بار با قیمت هر کیلوگرم ۱۰۰ هزار تومان، گوشت گوساله گرم تنظیم بازاری بسته‌بندی شده درجه یک هر کیلوگرم ۱۴۰ هزار تومان و گوشت گوساله چرخ کرده تنظیم بازاری درجه یک هر کیلو گرم با قیمت ۱۲۰ هزار تومان عرضه و در دسترس مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

سخنگوی وزارت صمت: فعلا خودروی جدیدی در بورس عرضه نخواهد شد / سازوکار قیمت‌گذاری خودرو تغییر می کند
هم اکنون بخوانید


مشاور وزیر ادامه داد: در میادین میوه و تره‌بار همچنین گوشت گوساله بسته‌بندی شده با قیمت ۱۲۰ هزار تومان در هر کیلوگرم و گوشت گوسفندی گرم لاشه با قیمت ۱۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان در هر کیلوگرم به صورت گسترده توزیع می‌شود.


وی در همین حال تصریح کرد: گوشت گوساله مخصوص سازمان‌ها، ارگان‌ها، ادارات و بیمارستان‌ها با قیمت هر کیلوگرم ۱۴۰ هزار تومان عرضه خواهد شد.


 


نظارت و پایش روزانه بازار


رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در کارگروه تنظیم بازار محصولات کشاورزی مقرر شد نظارت و پایش بازار به صورت جدی و مستمر انجام و با هر گونه اقدامی نظیر احتکار، گرانی ساختگی، کم فروشی و گرانفروشی برخورد می‌شود.


وی ادامه داد: نظارت بر بازار محصولات کشاورزی توسط تیم‌های بازرسی به صورت روزانه صورت می‌گیرد و مردم نیز در صورت مشاهده هر گونه تخلف در زمینه گرانفروشی، احتکار و کم فروشی این محصولات می‌توانند گزارش خود را از طریق تلفن گویای ۱۲۴ اطلاع دهند تا موضوع در اسرع وقت پی‌گیری و مورد بررسی قرار بگیرد.


مشاور وزیر جهاد کشاورزی خواستار همراهی و همیاری مردم در نظارت، کنترل و مدیریت مصرف گوشت و مقابله با اخبار منفی و جوسازی‌ها در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها شد و همچنین از رسانه‌های جمعی خواست از انتشار اخبار غیرموثق و نگران کننده در مورد توزیع و تامین گوشت قرمز و سایر محصولات مربوط به سفره مردم خودداری و همکاری لازم را با اقدامات دولت برای ایجاد ثبات و آرامش بازار داشته باشند.

۸ روش شناسایی معتبرترین طلافروشی آنلاین
هم اکنون بخوانید


رضازاده بار دیگر بر تامین گوشت مورد نیاز سفره مردم در روزها و ماه‌های آتی تاکید کرد و اظهار داشت: هیچ مشکلی در تامین گوشت در سطح کشور نداریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =

دکمه بازگشت به بالا