تصویری غیرسیاسی از شهید بهشتی در یک اثر سینمایی

یکی از شخصیت‌های بسیار تاثیرگذار تاریخ انقلاب ایران، شهید سیدمحمد بهشتی است. کسی که به دلیل فعالیت‌های سیاسی و قضایی‌اش بسیار شناخته شده است اما سینما تاکنون سراغی از وی نگرفته است.


به گزارش خبرنگار ایلنا، حوادث سال‌های ۵۹ و ۶۰ انقلاب اسلامی را می‌توان نقطه عطفی برای سینما دانست زیرا اتفاقات و شخصیت‌های برجسته‌ای که در این سال‌ها در بطن انقلاب حضور داشتند، توانایی آن را دارند که هر یک سوژه‌ منحصر به فردِ اثری سینمایی باشند. با این‌وجود در چهل سال گذشته کمتر پیش آمده درباره این سوژه‌های خاص فیلمی ساخته شود. یکی از این شخصیت‌ها، شهید بهشتی‌ست که با وجود پژوهش‌های بسیار حول شخصیت و فعالیت‌های سیاسی‌ و قضایی‌اش، اما اثر سینمایی مستقلی درباره این شهید اثرگذار در تاریخ انقلاب ساخته نشده است. حال در چهلمین سالگرد شهادت این شخصیت بزرگ انقلاب، یک اثر سینمایی سراغ او و زندگی شخصی‌اش رفته است. 


در این میان، یکی از مشهورترین ویدئوهای این شهید که در فضای مجازی هم بارها دیده شده، به سخنرانی او درباره عشق و انسانیت بازمی‌گردد. در کلیپ موردنظر، شهید بهشتی زندگی کردن را مساوی با عاشق شدن می‌داند. طبعا سخنان شهیدی از نسل اول انقلاب که جز چهره‌ای سیاسی از او به نسل‌های مختلف به‌ویژه جوانان شناسانده‌ نشده، در حوزه عشق و دلباختگی، جذاب و قابل تامل بسیار است. نسلی که با مرور زندگی شهید بهشتی در حوزه خانواده، همسرداری و فرزندداری به تصاویری متفاوت از آنچه تاکنون در رسانه‌ها به او ارایه شده، دست می‌یابد و به این می‌اندیشد که بهشتی غیر از مسئولیت‌های سیاسی، قضایی و انقلابی‌اش، یک همسر و یک پدر بود. مردی که مرور خاطرات اطرافیانش از او، نکات پنهان زیادی از شخصیت گرم و صمیمی او را هویدا می‌کند. 

اقتصاد هنر در دوره جدید مورد توجه و تاکید ما هست/ پیشنهادهای هنرمندان را می‌پذیریم
هم اکنون بخوانید


فیلم ضد به کارگردانی امیرعباس ربیعی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی یک درام سیاسی است که در بستر قصه‌ای عاشقانه روایت می‌شود. حمیدرضا جعفریان، رئیس سازمان سینمایی سوره در نشست خبری اخیر خود با اشاره به سوژه فیم ضد از حضور شخصیت شهید بهشتی در این فیلم سخن گفت. بر این اساس می‌توان حدس زد اثر، گریزی به تفکرات سیاسی و اجتماعی درکنار زندگی شخصی این شخصیت بزرگ انقلاب اسلامی زده باشد. این فیلم در روزهای آینده در جشنواره فیلم فجر برای اهالی رسانه نمایش داده می‌شود.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − شانزده =

دکمه بازگشت به بالا