روحیه فتح خرمشهر در جبهه مقاومت وجود دارد

به گزارش ایسنا، محمدرضا احمدی، آزاده گیلانی دوران دفاع مقدس، در همایش بزرگداشت فتح خرمشهر که همراه با روایتگری و تجلیل از رزمندگان عملیات «الی‌بیت المقدس» در تالار گفت‌وگوی شهرداری رشت برگزار شد، عظمت حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان در دفاع مقدس را غیر قابل توصیف دانست و بیان کرد: خرمشهر یکی از بزرگترین عملیات‌هایی بود که سرنوشت جنگ را در دنیای دیپلماسی مشخص کرد.

وی با بیان اینکه رزمندگان از دل مردم برای دفاع از خاک کشور و حریم نظام برخاسته بودند، توضیح داد: فتح خرمشهر عزت و اقتدار ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی را نشان داد. امروز بعد از گذشت بیش از ۳۷ سال از حماسه سوم خرداد هنوز یاد و خاطره رشادت‌ها و دلاورمردی‌های شهدا و رزمندگان گرامی داشته می‌شود که نشان‌دهنده عشق و ارادت ما به فرهنگ ایثار و شهادت است.

این رزمنده دوران دفاع مقدس افزود: اندیشمندان و متخصصین نظامی دنیا جنگ تحمیلی را به دو مقطع قبل از سوم خرداد و بعد از سوم خرداد تقسیم می‌کنند. این در حالی است که دشمن با تمام قوا وارد میدان شده بود و ملت ایران با دستان خالی ۳۶ روز در خرمشهر مقاومت کردند. همان روحیه فتح خرمشهر امروز در نیروهای جبهه مقاومت و دفاع از حریم اهل بیت (ع) در عراق و سوریه وجود دارد. رسانه‌های معاصر جنایت‌های داعشی‌ها در عراق و سوریه را انعکاس می‌دهند، اما در دوران جنگ تحمیلی جنایات بعثی‌ها بازگو نمی‌شد.

احمدی شهدای مدافع حرم را ادامه‌دهنده راه شهدای دفاع مقدس بعد از چند دهه دانست و اضافه کرد: مدافعان حرم به تاسی از فرهنگ ایثار و شهادت از حریم اسلام و حیثیت انقلاب دفاع کردند و لذا آمریکا نمی‌تواند این ویژگی و روحیه ما را بپذیرد.
انتهای پیام

بررسی «تاریخ دانشگاه در فرانسه» در فرهنگسرای اندیشه
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − پنج =

دکمه بازگشت به بالا