ثبت ۴۰۰ مورد شکایت از عدم پرداخت وام بدون ضامن/ با مدیران شعب خاطی برخورد شد

وزیر اقتصاد درباره برخورد با مدیران شعب متخلف در پرداخت تسهیلات بدون ضامن گفت: در ۴۸ ساعت اول اجرای این طرح گروه‌های بازرسی وارد کار شدند و تاکنون ۴۰ مورد شکایت به وزارت اقتصاد ارسال شده که با اعزام تیم‌های رسیدگی به شعب‌ مورد شکایت، موارد تخلفی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سید احسان خاندوزی در حاشیه جلسه هیات مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار با اشاره به اجرای طرح پرداخت وام بدون ضامن اظهار داشت: طرح پرداخت تسهیلات بدون ضامن تا سقف ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومان برای دارندگان اعتبارهای مناسب (ای ، بی، سی) در حال انجام است و بخشنامه مرتبط به تمام ۱۳ بانک مشمول این طرح ابلاغ شده است.


وی درباره مطالبه سپرده ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومانی برخی از بانک‌ ها برای اعطای وام بدون ضامن تاکید کرد:‌ هر آنچه که خارج از ابلاغیه و بخشنامه وزارت اقتصاد و هیات مدیره بانک‌ها در این باره تخلف است و هر شرط اضافی را تخلف می‌دانیم و بانک‌ها فقط باید شرایط داخل ابلاغیه را به اجرا برسانند.


وزیر اقتصاد در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره برخورد با مدیران شعب متخلف در پرداخت تسهیلات بدون ضامن گفت: در ۴۸ ساعت اول اجرای این طرح گروه‌های بازرسی وارد کار شدند و تاکنون ۴۰ مورد شکایت به وزارت اقتصاد ارسال شده که با اعزام تیم‌های رسیدگی به شعب‌ مورد شکایت، موارد تخلف را مورد بررسی قررار می‌دهیم.


خاندوزی تاکید کرد: البته مدیران بانک‌ها با چند مدیر شعبه متخلف هم برخورد کردند و در همین مدت تعدادی از مدیران شعب که در برابر پرداخت وام بدون ضامن مقاومت یا شروط اضافه‌ای را مطرح کردند جریمه‌هایی اعمال شده است.

تابش: قوانین و مقررات لازم درباره بیت کوین وضع شود
هم اکنون بخوانید


وی با بیان اینکه مصوبه وزارت اقتصاد درباره حذف یکی از شروط پرداخت وام است و قرار بر این است که شرط ضامن از این گروه تسهیلات برداشته شود گفت: پرداخت تسهیلات بر اساس نوبت متقاضیان و بر اساس منابع موجودی آنها از سیاست‌های متعارف نظام بانکی است. البته بانک‌‌ها حق هیچ گونه متوقف سازی پرداخت تسهیلات در ماه‌های پایانی سال را ندارند اما ممکن است نوبت پرداخت تسهیلات به هر فرد متفاوت و زمان‌بر باشد.


 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 12 =

دکمه بازگشت به بالا