آیین‌نامه جدید مالیات خانه‌ها و باغ‌ویلاهای لوکس ابلاغ شد

معاون اول رییس‌جمهور آیین‌نامه جدید اخذ مالیات سالانه از واحدهای مسکونی و باغ‌ویلاهای گران­قیمت را ابلاغ کرد.


به گزارش ایلنا، هیأت وزیران در جلسه مورخ ۳ بهمن ۱۴۰۰، به‌منظور تأمین نظر هیأت تطبیق مصوبات دولت با قوانین و رفع مغایرت، آیین نامه اجرایی بند (خ) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور درباره اخذ مالیات سالانه از واحدهای مسکونی و باغ‌ویلاهای گرانقیمت را اصلاح کرد.


به موجب اصلاح آیین‌نامه فوق، به سازمان امور مالیاتی کشور اجازه داده شد ارزش روز املاک موضوع این آیین‌نامه را متناسب با ارزش روز مبنای محاسبه آخرین ارزش معاملاتی مصوب موضوع ماده (۶۴) قانون برای هر شهر، بخش و روستا­های تابعه با اخذ نظر دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط تعیین کند.


در این آیین‌نامه تصریح شده «واحدهای مسکونی و باغ‌ویلاها تا قبل از تاریخ صدور گواهی پایان عملیات ساختمانی توسط مهندس ناظر، بر اساس قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان یا گواهی پایان کار، در حال ساخت محسوب می‌شوند».


همچنین واحدهای مسکونی و باغ‌ویلاهایی که قبل از اعلام ارزش آن توسط سازمان امور مالیاتی کشور واگذار شوند، مشمول مالیات این آیین‌نامه نخواهد بود.


آیین‌نامه اجرایی اخذ مالیات سالانه از واحدهای مسکونی و باغ‌ویلاهای گران­قیمت، با امضای محمد مخبر معاون اول رییس‌جمهور برای اجرا به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ شد.


انتهای پیام/

همراهی مردم با مسئولان موجب ناکامی دشمن در جنگ اقتصادی خواهد شد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − هفت =

دکمه بازگشت به بالا