ارائه بودجه شهرداری تهران به شورا در هفته آینده/ حضورِ املاک شهرداری در بورس/ تغییر در روش‌های کسب درآمد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از تغییر در روش‌های کسب درآمد شهرداری تهران در بودجه سال آینده خبر داد.


“محمد آخوندی” رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره زمان ارائه بودجه سال آینده شهرداری به شورای شهر گفت: براساس اطلاعات غیررسمی، بودجه سال ۱۴۰۱ هفته آینده از سوی شهرداری تقدیم شورا می‌شود. 


او ادامه داد: از روزی که شهرداری لایحه را به شورا تقدیم کند تا روزی که در صحن شورا به تصویب برسد برنامه ریزی شده است تا مدیران مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌ها در جلسات شرکت کنند و بودجه آن‌ها بررسی شود. 


آخوندی با اشاره به ارائه برنامه زمانبندی بررسی بودجه به رئیس شورا گفت: برنامه زمانبندی را خدمت رئیس شورا ارائه داده‌ایم و انشالله ایشان به کمیسیون‌ها ابلاغ می‌کنند و براساس آن برنامه بودجه را بررسی می‌کنیم. 


رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران درباره تحقق بودجه سال جاری گفت: آخرین آمار مربوط به پایان آذر ماه است. تحقق بودجه ۵۲ درصدی بر مبنای بودجه قبلی بوده است.


آخوندی در پاسخ به این سوال که با توجه به کاهش سقف بودجه این رقم تا پایان سال محقق می شود؟ اظهار کرد: شهرداری تلاش می‌کند و چون مقداری در پایان سال درآمدها بیشتر می‌شود پیش بینی می‌شود که به این اعداد نزدیک شویم. اما باید صبر کنیم و ببینیم آیا این عدد محقق می‌شود یا خیر. 


رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران درباره پیشنهادات شهرداری برای افزایش درآمدهای پایدار اظهار کرد: در شهرداری معاونت مالی و اقتصادی طرح‌هایی را برای این موضوع طراحی کرده است که هم افزایش درآمد و هم تغییر در روش‌های کسب درآمد را شامل می‌شود. قرار شد هفته آینده طرح‌های خود را بیاورند و در کمیسیون برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گیرد. 

سنجاب «زمینی»
هم اکنون بخوانید


آخوندی ادامه داد: پیشنهادهای مختلفی را شامل می‌شود از جمله حضور در بورس برای فروش املاک. روش‌های جدیدتری را مبنا قرار می‌دهند که هم میزان درآمدهای شهرداری را افزایش دهند و هم روش‌های کسب درآمد را متوع‌تر کنند. 


رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: باید منتظر گزارش هشداری باشیم و امیدواریم کمک کنیم شهرداری در سال بعد مدل درآمدی خود را افزایش دهد و متنوع‌تر کند.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا