امکانات ورزشی دختران دانشجو افزایش می‌یابد

 

معاون وزیر علوم و سازمان امور دانشجویان گفت: افزایش امکانات ورزشی برای دانشجویان دختر از اولویت‌های ورزشی وزارت علوم است.


به گزارش اعتماد نو به نقل از اعتماد نو به نقل از ایلنا، هاشم داداش‌پور در آیین بهره برداری از ۱۶ پروژه ورزشی دانشگاه‌ها به مناسبت بزرگداشت شهید سردار سلیمانی که به صورت برخط برگزار شد گفت: سازمان امور دانشجویان در حوزه ورزش سه راهبرد را برای ارتقای ورزش دانشگاهی تعریف کرده است.

 

وی اظهار داشت: سازمان اعتماد نو به نقل از برنامه و بودجه، سازمان امور دانشجویان را در حوزه ورزش دانشگاهی، سازمان راهبر قلمداد می‌کند و بر همین اساس، سازمان امور دانشجویان سه اعتماد نو به نقل از برنامه محوری را تعریف کرده است که افزایش سرانه‌های ورزشی از لحاظ فضا و امکانات، کاهش نابرابری در بهره مندی از امکانات ورزشی بین دانشگاههای مختلف و همچنین افزایش بهره مندی دانشجویان دختر در استفاده از امکانات ورزشی محورهای این راهبرد هستند.

 

داداش‌پور تاکید کرد: متاسفانه متناسب با درصد افزایش دختران در دانشگاه ها، در گذشته نسبت به تخصیص امکانات ورزشی متناسب با این جمعیت اقدام جدی نشده است و سازمان امور دانشجویان برای جبران این کمبود اقدام خواهد کرد.

 

وی با اشاره به اینکه میزان فضای ورزشی دانشگاهها، یک میلیون ۵۵۰هزار متر مربع و سرانه ورزشی ۰۲/۲ متر مربع است گفت: با طرح‌هایی که امروز به بهربرداری رسیدند ۱۷۰۰۰ مترمربع به فضای ورزشی دانشگاه‌ها افزوده می‌شود و غالب این فضاهای جدید به دانشگاه‌های در حال توسعه اختصاص دارد.

 

گفتنی است: در این افتتاح، ۱۶ پروژه شامل تجهیز ۳ اتاق تندرستی در دانشگا های (صنعتی امیرکبیر، حکیم سبزواری و زابل)، ۶احداث کفپوش هوشمند تعاملی‌در دانشگاه های (اراک، رازی کرمانشاه، اصفهان، شیراز، شهید باهنر کرمان و تهران)، ۵ پیست دوچرخه سواری در دانشگاه های (دانشکده فنی و مهندسی گلپایگان، گنبد کاووس، لرستان، یاسوج و ولایت)، یک کفپوش زمین روباز ورزشی در دانشگاه مجتمع آموزش عالی لارستان و یک سالن ورزشی چند منظوره ویژه دختران در دانشگاه قم به بهره برداری رسید.

هشدار WHO درباره تهدید مقاومت میکروبی و کمبود آنتی‌بیوتیک‌های جدید
هم اکنون بخوانید

 

این مراسم با حضور گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان، اسماعیلی مدیر کل نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم، بشیریان رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، ارژنگ سرپرست معاونت امور دانشجویان داخل، قربانی سرپرست معاونت پشتیبانی و مدیریت منابع و علی دوست سرپرست اداره کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان برگزار شد.

 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 11 =

دکمه بازگشت به بالا