۲ پیشنهاد سازمان لیگ فدراسیون والیبال به باشگاه‌های لیگ برتری

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، سی‌وپنجمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران جام «سردار دل‌ها» از روز یکشنبه دوم آبان ماه آغاز شد و دور رفت مرحله مقدماتی این رقابت‌ها روز چهارشنبه یکم دی ماه به پایان رسید.

سازمان لیگ با توجه به اهمیت ویژه برگزاری هر چه بهتر لیگ برتر باشگاه‌های کشور در دور برگشت و مراحل پلی‌آف، همچنین توجه به سلامت بازیکنان، استفاده از سیستم ویدئو چک، پیشگیری از تردد بی‌مورد در مسیرهای پروازی و زمینی، شیوع ویروس جدید کرونا (اُمیکرون)، مصوبه ستاد کرونا و فدراسیون پزشکی ورزشی مبنی بر عدم حضور تماشاگر در مسابقات و ارج نهادن به پیشنهادات و درخواست‌های باشگاه‌ها درباره برگزاری فینال مسابقات به شکل دو برد از سه بازی، دو روش برای ادامه مسابقات لیگ برتر والیبال به شرح ذیل پیشنهاد داد:

روش نخست: براساس مصوبه نشست هماهنگی با باشگاه‌ها (۲۳ خرداد ماه) برگزاری مرحله برگشت طبق سنوات گذشته منطبق بر اعتماد نو به نقل از برنامه دور رفت در شهرهای میزبان و پلی‌آف به صورت متمرکز.

روش دوم: متمرکز به میزبانی شهر تهران در دو سالن، هر هفته سه بازی با استراحت یک روزه و یک هفته استراحت بین هفته‌ها و فینال هم به صورت دو برد از سه بازی.

بر این اساس، سازمان لیگ به باشگاه‌های لیگ برتری تا پایان وقت اداری روز یکشنبه پنجم دی ماه فرصت اعلام‌نظر و انتخاب یکی از راهکارهای پیشنهادی را داده است.

بر اساس مصوبه نشست هماهنگی باشگاه‌های لیگ برتری که در تاریخ ۲۳ خرداد ماه سال جاری با حضور نمایندگان تمامی باشگاه‌های لیگ برتری برگزار شد، مدل برگزاری رقابت‌های سال ۱۴۰۰ به صورت رفت و برگشت در یک گروه و مسابقات پلی‌آف به صورت دو برد از سه مسابقه و فینال به صورت تک بازی تصویب شد.

لیگ برتر والیبال| بازیکن ایفا سرام، محروم و جریمه شد
هم اکنون بخوانید

پس از برگزاری دور رفت لیگ برتر برخی از تیم‌ها با توجه به شرایط پیش‌آمده درخواست تجدیدنظر در نحوه برگزاری این رقابت‌ها را کردند که سازمان لیگ پس از بررسی درخواست‌ها و جلسات متعدد با کارشناسان فنی و تخصصی، با توجه به شرایط موجود و اعتماد نو به نقل از برنامه‌های آتی والیبال کشور در راستای حمایت از باشگاه‌های لیگ برتری دو روش پیشنهادی را به مدیران عامل باشگاه‌ها اعلام کرد تا با انتخاب یکی از آنها، مدل برگزاری دور برگشت به اتفاق آرای باشگاه‌ها انتخاب و تعیین شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − یازده =

دکمه بازگشت به بالا