توسعه مبادلات اقتصادی تهران و کاراکاس به خنثی کردن تحریم ظالمانه آمریکا منجر می‌گردد


توسعه مبادلات اقتصادی تهران و کاراکاس به خنثی کردن تحریم ظالمانه آمریکا منجر می‌گردد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی و بهره برداری مناسب از ظرفیت های دو کشور ایران و ونزوئلا و تسهیل حضور بخش‌های خصوصی در پروژه های مشترک به توسعه مراودات اقتصادی کمک می‌کند.


به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، عباس مقتدایی و هیأت همراه در ادامه دیدارهای خود در کاراکاس با تیموتیو سامبرانو رییس کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان ونزوئلا دیدار و گفت‌وگو کرد.

مقتدایی در ابتدای این دیدار ونزوئلا را شریک راهبردی جمهوری ‌اسلامی ایران خواند و افزود: اشتراک نظرات دو کشور در موضوعات مختلف منطقه ای و بین المللی فرصتی برای توسعه مناسبات سیاسی، اقتصادی بویژه ارتباطات پارلمانی فی‌مابین است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به روابط مناسب و دوستانه دو کشور، خواهان تحکیم و تقویت تعاملات فی‌مابین در برابر زیاده  خواهی های آمریکا شد و  تاکید کرد: توسعه مبادلات اقتصادی و سرمایه گذاری های مشترک و عملیاتی کردن توافقات امضا شده  به خنثی کردن تحریم ظالمانه اعمال شده آمریکا علیه دو ملت قهرمان ایران و ونزوئلا منجر  می گردد.

وی تصریح کرد: اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی و بهره برداری مناسب از ظرفیت های دو کشور و تسهیل حضور بخش‌های خصوصی در  پروژه های مشترک به توسعه مراودات اقتصادی کمک می‌کند.

مقتدایی در پایان، برگزاری انتخابات منطقه ای و شهرداری ونزوئلا را نشان دهنده وجود مردم‌سالاری، ایستادگی و مقاومت مردم ونزوئلا در برابر فشارهای تحمیلی آمریکا دانست و برای دولت و ملت ونزوئلا آرزوی سربلندی و پیشرفت نمود.

رئیس مجلس در گذشت سید شمس‌الدین‌ وهابی را تسلیت گفت
هم اکنون بخوانید

در ادامه این دیدار تیموتیو سامبرانو رییس کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان ونزوئلا سفر هیات پارلمانی کشورمان به کاراکاس جهت نظارت بر انتخابات منطقه ای و شهرداری ونزوئلا را مهم ارزیابی کرد و بر گسترش ارتباطات سیاسی و اقتصادی میان ونزوئلا و جمهوری ‌اسلامی ایران تاکید کرد.

تیموتیو سامبرانو، تداوم ارتباطات پارلمانی میان کمیسیون‌های تخصصی و گروه‌های دوستی پارلمانی و تبادل تجارب در امر قانونگذاری را فرصتی برای هم افزایی میان مجالس ونزوئلا و ایران دانست.

در این دیدار علی حدادی و قاسم ساعدی نمایندگان مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ و  دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی، گسترش ارتباطات پارلمانی را در مسیر ارتقای سطح مناسبات دوستانه دو کشور مهم و تأثیرگذار ارزیابی نمودند.

هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران بنا به دعوت پارلمان ونزوئلا جهت نظارت بر انتخابات منطقه ای و شهرداری این کشور به کاراکاس سفر کرده است.

 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا